Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Er det mange her som har endret bidraget flere ganger?
10:54 25.06.2009
Altså søkt Nav om endring pga det ene eller andre? Tar behandlingstiden lang tid?

Hva kan man søke endring på grunnlag av? Mindre samvær enn avtalt? Høyere lønn hos far?

Har aldri gjort det jeg. Men burde kanskje gjort det for lenge siden. Da samvær 2-3 netter pr mnd ikke er blitt gjennomført i det hele tatt.

Har hatt det samme i alle år. Rundt 3000 ( tilsammen) for 2 barn.
Anonym
Sv: Er det mange her som har endret bidraget flere ganger?
11:23 25.06.2009
Ja, jeg har nettopp søkt om endring. Her er det ca 0-1 natt i måneden i snitt for ene barnet og 0 netter for andre barnet. I vedtaket fra sist står eldste oppført med 2-3 netter, men det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg ville vel være litt snill den gangen, og håpte far skulle ta til vett av det, og ha litt mer samvær enn før. Men ser at det er uten poeng å være så snill.

Og så vet jeg at barnefar har vesentlig mer i lønn nå enn sist. Det er vel 3 år siden siste endring.

Jeg har gjort det slik med jevne mellomrom opp gjennom årene.
Jeg har fått beskjed om at behandlingstiden er ca 2 måneder.
Anonym
Sv: Er det mange her som har endret bidraget flere ganger?
11:51 25.06.2009
Da bør du antagelig søke om endring. 1 500,- for et barn er nemlig ingenting. Spesielt ikke hvis de har blitt noen år eldre siden bidraget ble fastsatt.

Man kan søke om endring dersom barnet blir eldre, om det er endring i inntekt eller samvær eller annet som er relevant.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------