Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Trenger virkelig hjelp. Uten jobb og uten penger
00:58 26.06.2009
Jeg har ikke jobb, og er i ferd med å bli alenemamma. Mannen min vil helst ha meg ut av huset, men vi har enda ikke vært til meklingsmøte, skal dit om en uke. Og det er først da man får meklingsattest og man får sendt inn seperasjonspapirene. Og de tar det jo litt tid å behandle, og etter det skal nav behandle søknadene om økonomisk støtte.. Det virker som det kan ta sin tid for å si det sånn.. Nå har jeg funnet en leilighet til leie på finn, som hadde passet veldig bra for meg og datteren min. Den er på 7000 i mnd, og har flere fordeler som jeg hadde hatt god bruk for.
Ulempen er at det står innflyttingsdato 1/7, og jeg har ikke noe penger, utenom 3000 på sparekonto... Er det noen mulighet for å få hjelp et eller annet sted fort? Tenker på sosialen, selv om jeg hater å måtte gå dit, men har hørt at det er utrolig vanskelig å få støtte fra de, og ihvertfall på så kort varsel.. Tenkte å høre med huseier om jeg kunne flyttet inn en måned seinere, men er en ganske fin leilighet, så regner med at det er mange som kunne tenke den... Uansett så vil en måned også ikke være nok med tanke på behandlingstiden før jeg kan få o.s. o.l.... Uff alt er bare vanskelig nå, kunne virkelig trengt et sted for meg og datteren min raskt, så vi kunne bodd for oss selv... Blir bare krangel her i huset.........
Anonym
Sv: Trenger virkelig hjelp. Uten jobb og uten penger
01:18 26.06.2009
Kan få hastehjelp fra sosialen, ja. Ser ikke helt forskjellen på å få penger derfra og å få penger fra NAV, er jo penger man får uansett.
Anonym
07:58 26.06.2009
Ja du har rett i det, men er det mulig for meg å få støtte fra de? Når jeg ringte de så begynte de å snakke om at jeg kanskje hadde krav på dagpenger siden jeg sa opp jobben rundt jul i permisjonstiden fordi vi flyttet et stykke unna.. Og at jeg trengte masse papirer og at behandlingstiden kan ta seks uker eller noe..
Anonym
16:01 26.06.2009
Hei..så trist at dere går fra hverandre :( men dette klarer du fint skal du se!

Gå til NAV arbeid og meld deg som reel arbeidssøker, og lever meldekort, da kan du ha krav på dagpenger(tror du har det ja).

Så ringer du sosialkontoret og ber om et møte med de ang din økonomiske situasjon, der du sier det haster.(sosilakontoret er en del av NAV ,og ikke tenk at det er flaut å be om hjelp, det er derfor de er der) Og så lenge du har et barn så får du hjelp uansett. Men de krever nok en husleie kontrakt for å kunne hjelpe med husleie. Da kan du jo fortelle den nye huseieren/utleieren hvilken situasjon du er i for øyeblikket, og at det f.eks er midlertidig.

Så vil de se bankutskrift for siste 3mnd, og kommer til å si at sparepengene må brukes først.

Gjør først dette, så skal du se at ting vil bli littegrann lettere.
lykke til :)
KatrineOg<3LukasDominik:)<3
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------