Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Dokumentasjon på eneansvar
17:35 26.06.2009
Jeg må skaffe pass til småen på fem og jeg har foreldreansvar alene. Det står på politiet sine sider på nettet at jeg må dokumentere at jeg har foreldreansvar alene. Hva er det egentlig jeg må ta med av dokumentasjon for at det skal være gyldig?

Det er ikke mulig/aktuelt å ta med faren siden han har reist til utlandet for noen måneder...
Mamma´n til Erik
Sv: Dokumentasjon på eneansvar
18:24 26.06.2009
Sist jeg var der sjekket de opp på datan, Slik jeg fant ut at min mann ikke hadde foreldreansvar for vår elsdte av en eller annen grunn hehe.

Nå er vi separert og jeg har aleneansvar for begge (han har skrevet ansvaret over på meg.)Netopp fordi det er vanskelig ved sånne ting som pass siden han ikke bor i norge lengre.

Og da fikk jeg bare tilsendt noen rotete papirer. Ikke et skjema eller noe. Så kontakt politistasjonen å hør.
Anonym
18:25 26.06.2009
samme her, de har det i registrene sine på passkontoret, så du trenger ikke ha med noe. Jeg hadde det, fra NAV, men trengte ikke vise det engang.
næsi åt!
18:31 26.06.2009
De ser det på data. De har full tilgang til folkeregisteret selv. Og det er faktisk ikke noe annet sted enn folkeregisteret som kan vise dette. Du får ikke et eget papir hvor det står at du har foreldreansvaret alene. Jeg har tidligere leita etter dette, men ingen vet hvor en får dette;)
Anonym
00:46 30.06.2009
Om du ringer folkeregisteret kan de sende en skriftlig dokumentasjon på at du har foreldreansvaret alene. Det finnes ikke noe skjema for det ennå, men de lager et skriv på forespørsel
Anonym
22:31 3.07.2009
Du kan få en dokumentasjon fra folkeregisteret. Det fikk jeg da jeg skulle ha pass til barna.
Anonym
16:14 4.07.2009
Jeg fikk en dokumentasjon på dette på likningskontoret..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------