Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Hei - jeg stikker innom en tur jeg. Kanskje noen lurte på hvor jeg ble av? Litt om hva livet har bydd på siden sist!
10:29 30.06.2009
Det var tøfft å bli alen, og det er fremdeles vondt. Det værste er nok at jeg måtte flytte fra huset og ting ikke ble som man drømte om. Det vil nok være vondt lenge uansett hva som skjer. Jeg pleier å si: Det er ikke så farlig, det gjør bare litt vondt.

Det siste året etter at jeg ble alene har jeg flyttet4 ganger. Det har vært kjempeslitsomt.Akkurat nå bor vi i campingvogn. Bygger meg nemlig hus. En koselig enebolig i rekke med ballplass til meg og Andreas.
Ja, jenter. Det går an å få det til selv om man er alene. Jeg gleder meg sinnsykt til å flytte inn i løpet av høsten.

Depresjonene jeg dro på meg sist høst har jeg taklet bra. Den er så godt som borte. Lykkepillene i kort periode stable meg på bena igjen.

I desember sluttet jeg i jobben min for å fullføre ambulanseutdannelsen min. Det er gjennomført og bestått. Ikke så bra som jeg ønsket, men det er bestått. Så nå håper jeg på jobb og læreplass til neste år. Gleder meg til å begynne å jobbe igjen. Men nå skal jeg nyte sommeren. NAV sponser meg jo til jeg får begynt med innfasing i August. Var ikke noen hensikt å begynne å jobbe i6-8 uker. så da er det bare å nyte.

På fødselsdagen fikk jeg en hyggelig melding fra en mann via sukker.no. Vi ble etterhvert godt kjent. Snakket godt sammen. Jeg ville bare ha en venn. Da han hjalp meg med en tjeneste traff vi hverandre over en lang lunch. Da jeg dro derfra kjente jeg en følelse som jeg ikke hadde kjent på en stund.
Jeg forelsket meg jammen. Jeg tar det hele med ro. Livredd for å misslykkes. Han gir meg alt jeg har drømt om, men det skremmer meg litt. For jeg kan ikke tro at det kan vare. Men jeg er åpen mot han og han forstår heldigvis. Så får vi ta tiden til hjelp. Har jo ikke dårlig tid heller.
Vi har det ihvertfall kjempefint sammen.

Samværet med barnefaren fungerer ok. Litt krangling fremdeles, men alt går seg til.

Synes litt synd på han egentlig. Han ser ikke at han går glipp av livet!!!
Jeg skal ihvertfall leve mitt. Jeg lever nemlig kun en gang!

Ja, det var kort fortalt.
Jeg lever og har det egentlig veldig bra!
nickoline 150406
Sv: Hei - jeg stikker innom en tur jeg. Kanskje noen lurte på hvor jeg ble av? Litt om hva livet har bydd på siden sist!
10:31 30.06.2009
for de som ikke vet. så ble jeg alene sist vinter og flyttet ut 1. mai 2008.

Tenkte innlegget kunne være en trøst for de som står midt oppi det nå.

Husk som jeg sa: Det er ikke noe farlig. Det gjør bare litt vondt!!!!!!
nickoline 150406
Sv: Hei - jeg stikker innom en tur jeg. Kanskje noen lurte på hvor jeg ble av? Litt om hva livet har bydd på siden sist!
10:49 30.06.2009
Så hyggelig å høre fra deg. jeg har faktisk lurt litt på hva som skjedde med deg, for min historie har vært ganske lik din, og skjedde nokså parallelt.

Lykke til og nyt sommeren!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------