Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
samvær, turnusjobb
15:18 1.07.2009
Faren til barnet har turnusjobb, en måned på jobb, en måned fri. Hvordan fordele samvær? barnet er 1 år. Vi bor på forskjellige steder, under en time i bil. Venter barn nr 2 snart.

Erfaringer?

Jeg har ikke lyst å være vanskelig, men synes ikke barnet/-a skal være hele tiden hos han når han er hjemme. det blir for lenge. Annenhver uke når han har fri?

Hvordan er reglene ang samvær? Hvem bestemmer? Faren er ikke samrbeidsvillig.
Anonym
Sv: samvær, turnusjobb
16:45 1.07.2009
Siden barnet er kun 1 år, så skal ikke samværet være mer enn ca 2 max 3 dager i slengen. Dette har med barnets utvikling, hukommelse og behov for primæromsorgspersonen(her mor) å gjøre. Dette er også anbefalingene fra barneombudet.

Så hvordan dere vil legge dette opp, er jo opp til dere. Men et forslag kan være 3 helger de månedene far er hjemme, eller noen dager midt i uken annenhver uke. Og at far kan komme på besøk til barnet ellers, sånn av og til. Slik at barnet slipper reiser midt i uken på dagbesøk.

Det er mor og far sammen som bestemmer samværet. Så du sier hva du mener, og far sier hva han mener. Så må dere møtes på midten eller noe:)

Du kan få hjelp til samværsavtale på familievernkontoret i din kommune(der barna bor fast).
Anonym
20:41 1.07.2009
Tusen takk for svar. Høres helt logisk og fornuftig ut.
Vet du om en side her på nett hvor disse anbefalningene fra barneombudet står? Skal lete selv, om du ikke har en ren link.

Nytter ikke så mye hva jeg sier til bf, må nesten ha noe å peke til. Håper det går seg til etterhvert, vet ikke om det finnes et familievernkontor i min kommune. Lite sted. Undersøker.
Anonym
20:46 1.07.2009
To dager pr uke når han er hjemme og en helg synes jeg høres fornuftig ut.

Når barnet blir eldre kan du jo gjøre som jeg og min eks. For få færre opprivende dager så har far 1 helg per mnd, men har ungen i 4 netter i stedet.

Fungerer fint for oss ihvertfall.

vårt barn gråter så sårt når han skal dra fra meg. Derfor gjorde vi det slik. Færre opprivninger og mer kvalitet på samværet. Men han er 3 år nå da!
nickoline 150406
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------