Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ammedebatten

Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
Jeg får nesten ikke ut noe når jeg pomper
15:58 1.07.2009
Var på helsestasjonen i dag og fant ut at jenta mi har gått ned 50 gram de siste 2 ukene.
Hun er 3 uker gammel.

Helsesøstra sa jeg skulle gi henne 50ml morsmelk etter amming eller 50 ml morsmelk erstatning.
Har hele tiden trodd jeg har hatt bra med melk, men nå klarer jeg bare ikke å få ut mer en 20 ml av BEGGE!!

De første dagene etter fødselen brukte jeg oppsamlere fordi det spruta jo ut i alle rettninger og da samlet jeg opp 60ml på ene ..og jenta mi spiste seg god og mett på den andre da og gikk opp 310g på en uke!! Hva har skjedd, hvorfor har det blitt mindre.

Hvor kjøper man morsmelk erstattning??
Nemi_Freak
[Rapportér]
Sv: Jeg får nesten ikke ut noe når jeg pomper
17:23 1.07.2009
Det kan være du stresser for mye, det påvirker utdrivningsrefleksen. Det er ikke alltid det er det at man har for lite melk, men at den ikke kommer ut pga manglende utdrivningsrefleks. Du kan be legen din om resept på Syntocinon, det er kunstig oxytocin, som er det hormonet som styrer utdrivningen.
Du kan også pumpe oftere for å øke produksjonen, 20 min x 8 ganger om dagen i noen dager.
Pass også på å få slappet av, ikke stress, sov nok og spis og drikk sunt og godt.

Morsmelkerstatning får du kjøpt på vanlig dagligvareforretning.
Lilleva- mamma'n til Emilie
[Rapportér]
22:26 1.07.2009
Jeg opplevde det samme som deg omtrent. Fikk ikke fart på pumpinga før jeg kunne slappe av med at hun hadde det bra, da kom det plutselig veldig mye mer i pumpa. Når du gir melka er det lurt å bruke kopp og ikke flaske, iallefall til du vet at amminga er HELT på plass.

Sov, hvil, drikk mye, legg ungen ofte til, kos deg med gullet ditt. Og vær trygg p¨at alt går bra - for det gjør det!!!
PrøvLykken
[Rapportér]
03:04 3.07.2009
Har prøvd å lese det innlegget her mange ganger, men jeg klarer ikke lese annet enn: Får ikke ut noe når jeg promper!
Anonym
[Rapportér]
14:16 8.07.2009
Hehe:) kan jo ligne litt på promper:)

Nå har jeg pumpet/ammet det lille jeg har i 6 dager og det kommer ikke en dråpe mer enn 20 ml!!
Det er bra trykk i puppa med de 20ml mine, så den nesesprayen har jeg ikke prøvd.
Noen andre tips for å få litt mer melk??
har gitt mme disse dagene og jenta mi har lagt på seg 100gr om dagen!! Er ikke det litt mye da??
Begynte og gi henne 50ml mme, men det var for lite så har gitt 100ml, men nå begynner det og virke som om er for lite også!!

Hva gjør jeg da da, legger jo bra på seg og orker og få pupp hver time (så sant hun er våken, vis ikke pomper jeg) Skal jeg gi henne mer?
Hun smatter og suger på hånda si når det er tomt på flaska.
Gråter ikke da..
Nemi_Freak
[Rapportér]
20:05 8.07.2009
Trenger ikke ha lite melk likevel. Jeg har 4 barn, og har aldri klart å pumpe meg. Likevel hatt mye melk.
Anonym
[Rapportér]
22:26 8.07.2009
Men jenta mi blir sur og grinetet etter 5 min ved puppen også.
Så jeg tror ikke det er noe mer der.. klemmer jeg på puppen kommer det noen dråper.. men så er det knusk tørt..
Nemi_Freak
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------