Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Samvær på 6 mnd gammel baby!? Noen som kan komme med litt råd?
22:55 1.07.2009
Jeg har en liten datter på 6 mnd, som ikke har sett så mye til pappaen sin.
Man hører jo så mye rart,men vet noen om det stemmer at babyen glemmer etter en stund? Nå er det 14 dager siden hun så pappaen sist, og det tar sikkert 4 uker til før hun ser han, vil hun da ha "glemt" han?
Har prøvd å få han til å komme for å være sammen med henne, men det er ikke så morsomt for han det...
Anonym
Sv: Samvær på 6 mnd gammel baby!? Noen som kan komme med litt råd?
23:44 3.07.2009
mitt råd er at han kommer noen timer hver uke. Dette for at både hun og han skal bli kjent og ja, babyer "glemmer" hvis det går for lang tid. Hva om dere avtaler et møte sammen med familievernkontoret så dere får snakke med noen utenfra sammen da? De har god oversikt og kunnskap om hvordan samværet bør være når jenta er så gammel :)

lykke til!

hilsen en alenemor hvor far orka ikke prøve en gang til slutt og samværet bare slutta.. Men det gikk bra det også :)
Anonym
11:31 4.07.2009
Jeg har prøvd å få han med på familievernkontoret, men det vil han ikke! Skal bestille time der, slik at bare jeg kan få litt råd hvertfall. Vi har to barn sammen, men han har kun eldstemann.

Nå har BF fått dame, og da tror jeg hvertfall ikke han kommer hit for å være sammen med babyen, og ikke 2 ganger i uka! Ser for meg at DE vil ha henne der sammen, men det blir ikke akktuelt før hun kjenner pappaen sin godt!

Jeg har sagt siden hun ble født at han bare må komme, jeg kan holde meg litt i bakgrunn, men det er ikke mye han har vært her! Jeg og bf har egentlig vært venner siden bruddet, pratet helt greit sammen, men når han fikk dame ble han så "rar". (Og har hilst på henne, ganske sikker på at hun er en flott dame, snill og blid, så jeg er jo ikke sur eller noe for han er lykkelig!) Blir bare litt trist på lillemor sine vegne!

Hi
Anonym
01:03 4.07.2009
På den tiden der har babyen glemt ham, ja. Det er alt for lenge om de skal bli kjent.

Det som er anbefalt for babyer under 1 år, er et par-tre ganger i uka à 1-3 timer. Da klarer babyer å huske personer.

Det skal da ikke være bare morsomt å være med sine barn. Det er et ansvar en har som forelder å være med sine barn, og å passe på dem.

Og du kan si til ham at dersom han ikke stiller opp oftere enn nå, så tar det mye lenger tid før overnattinger er aktuelt. For BABYEN må først bli kjent med den de overnatter hos, og dess mindre han er med babyen, dess lengre tid tar det før overnatting er aktuelt. For da må barnet bli eldre slik at hukommelsen er bedre før en kan la det gå litt tid mellom samværet.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------