Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Kan banken "slette" navnet mitt på lånepapirene??
22:15 2.07.2009
Har visst lenge at jeg måtte komme meg ut av dette forholdet, og nå er endelig avgjørelsen tatt.

MEN vi sitter med et halvveis oppusset hus med lån som er ganske mye høyere enn en evt salgspris.

Jeg syns utleie vil være den beste løsningen, men sambo er ikke akkurat samarbeidsvillig om dagen, og nekter å gå med på noe som helst. Han insisterer på å bli boende her alene, men han har ikke råd til det!!!!!

Jeg hadde gitt blaffen i det, hadde det ikke vært for at vi står som eiere og har signert lånepapirene begge to. Er det noen som helst mulighet for at banken kan fjerne navnet mitt fra lånepapirene så sambo står som eneste eier?

Så får han seile sin egen sjø... Bare jeg slipper å bli blandet inn i inkassosaker evt tvangssalg pga manglende betaling.

Redd det ikke ordner seg med banken (sambo har jo ikke lønn som tilsier å ha lånet alene....), så da er jeg stuck her forever da..... Er så sint på sambo og så utrolig kei og lei meg akkurat nå. Skulle helst ha flyttet ut i kveld!!! Også er det mekling osv.... ja ja, skal vel komme seg igjennom dette også.

Noen som har vært igjennom noe liknende?
milletrille
Sv: Kan banken
22:40 2.07.2009
du får ikke skrevet deg ut av et lån med mindre Xen har lyst og økonomi til og ta over lånet.

men jeg tror du kan kreve å få huset solgt
:::)
Sv: Kan banken
23:32 2.07.2009
Ansvarlig for halve lånet er du uansett, med mindre han kjøper deg ut. Du får be din samboer sjekke m banken om han kan kjøpe deg ut m lån fra dem. Du må nok da uansett ta halve taksttapet, og bli sittende med litt gjeld etter salg, da banken ikke vil gi mer lån enn dagens takst.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------