Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
hadde dere kjørt oslo - bergen på en kveld med en 2 1/2 åring? og vet dere raskeste vei?
22:59 2.07.2009
jeg tenkte at vi kunne stoppe og grille litt på veien om han ble sliten og lei. kanskje vi starter i 12 tiden om det er opphold og kjører i noen timer for så og leke ute i noen timer og spise og så kjøre videre.

aner ikke.

jeg bare vet at jeg skal kjøre langt... hehe
:::)
Sv: hadde dere kjørt oslo - bergen på en kveld med en 2 1/2 åring? og vet dere raskeste vei?
23:02 2.07.2009
Har kjørt den veien med en på 2.5 OG ei nyfødt alene på vinterføre. Er ikke noe problem. Kjedelig, men går fint.

Enkleste vei er over Gol og så Hemsedal. Der er veien best og det er minst tungtrafikk som sinker. Ellers er det over Hol og Aurland. Dette er en kjempefin tur og nesten like enkel å kjøre som over Hemsedal.
☺ Frokostquiz er best ☺
Sv: hadde dere kjørt oslo - bergen på en kveld med en 2 1/2 åring? og vet dere raskeste vei?
23:02 2.07.2009
på en kveld?
Det tar vel ca 10 timer, så jeg ville delt opp turen. Lagt oss inn i en hytte på veien.
Renate77 *med gutt og jente*
23:08 2.07.2009
i fjor kjørte vi 6 timer på en dag. 3 timer 2 ganger og da fikk småen vondt i ryggen, men nå har han jo blitt ett år større heldigvis... hehe.. så det går kanskje bedre nå.

han er veldig grei i bil altså. bare jeg som føler utfordringen.. hehe
23:12 2.07.2009
Skjønner deg godt. Hvis dere har tidspress går det jo greit å ta turen i ett strekk, men da ville jeg begynt veldig tidlig på dagen og hatt mange pauser.
Hvis ikke dere har tidspress ville jeg delt turen i to og tatt overnattingen som en del av ferien.

:o)
23:22 2.07.2009
Der er jeg dypt uenig igjen.
Det beste er å starte sent på dagen når barna er slitne og sover det meste av turen.
De turen hvor vi starter tidlig på dagen er alltid de verste.
☺ Frokostquiz er best ☺
23:10 2.07.2009
10 timer????
Hvilken vei kjører du og i hvilket tempo.

10 timer har jeg brukt en gang og da var det superglatt og jeg var kjempe trøtt.

7 timer er mer vanlig, 8 på en dårlig dag.
Jeg har kjørt denne strekningen MANGE ganger, hver helg en periode.
☺ Frokostquiz er best ☺
23:14 2.07.2009
Ja, mener vi brukte 9-10 timer, men vi har alltid hatt mange stopp! Er noen år siden så kan være veiene er blitt bedre siden vi kjørte. Ikke vet jeg, men 9-10 timer har vi brukt.
23:16 2.07.2009
10 timer??? Er du gal? Kjører du moped da eller?
Det tar maks 7 timer med barn. Altså inkl stopp. I alle fall for oss. Vi kjører da Hol-Aurland. Har kjørt den maaange ganger, aleine og sammen siden ungen var 10 dager.
Dette kommer til å gå fiiiiiiiiint!
AneB
23:19 2.07.2009
Bergen - Lærdal - Hemsedal- Gol

http://maps.google.no/ , ca 7t 36min
&#9829noramams&#9829
23:19 2.07.2009
Hadde kjørt det på en dag, ja. Har selv bare positive erfaringer med barn i bil, det viktigste er etter min erfaring å ta det på barnas premisser og ikke stresse. Da går milene fort unna.
lims
23:23 2.07.2009
Jeg ville kjørt på kvelden jeg, så man kom raskest mulig frem :o) Skal selv kjøre 60 mil nå i juli, og da drar vi på kvelden så ungene sover i bilen.. da bruker vi toppen 7 timer..
Palmesus
23:23 2.07.2009
Skal du kjøre alene med ham...?

Jeg tror faktisk jeg hadde reist seinere på dagen, i 4-5 tiden. Også tatt en stopp etter 3 timer, spist kveldsmat og "ordnet" han for natten, sånn at han sovner en liten stund etter det :) Mulig det blir kort natt på mor da... Hehe
Dulosten™&Soff - *30 uker*
23:31 2.07.2009
hehe.. kort natt er ikke så farlig. er ikke så flink til å legge meg uansett.. hehe

men om jeg reiser i 4-5 tiden (som egentlig er/var hovedplanen min) så kommer han til å sovne i 4-5 tiden. og jeg vet ikke helt hvor gunstig det er?... hm.. hehe
23:36 2.07.2009
Hvis det er sol ville jeg faktisk ha kjørt så tidlig som mulig, da får du solen bak deg hele veien.
På ettermiddagen får du den rett i fronten...
AneB
01:54 3.07.2009
Jeg skal kjøre til Åfjord imrg tidlig. Uten stopp tar turen 8t og 35min.
Jeg kommer til å ta to stopp (Rena og Alvdal + på båten over til Rørvik - videre en time til Åfjord.)

Jeg har alltid brukt 10-11t.
Pleier å stoppe og spise mat på Rena og Alvdal - og kanskje på båten. Om han vil. :o)

Så, ja: Ville og hadde kjørt til Bergen også på en og samme dag.
I tillegg som Frokostquiz sa, kjørt over Gol - Hemsedal.
(Bodde jo i Ål for ett år siden eller noe, og var i Bergen en svipptur engang...)
............

Jeg kommer til å kjøre imrg tidlig kl 07-08. Er vel fremme ca 18.
Å kjøre om natten byr for meg to problemer: ventetid på ferja i og med at man må kjøre etter ferjetidene (enten komme frem til senest 0050 tror jeg - eller kjøre såpass sent for å rekke ferja kl 05 om morgenen + stopp med hunden. Det ville bare blitt tull i og med at Daniel kanskje våkner. Derfor kjører jeg såpass tidlig. Maten er smurt på, bilen er pakket (hvorfor sover jeg ikke..??? hehe) så turen er egentlig halvveis unnagjort siden jeg har fått kjøpt inn det som trengs for å underholde han en hel tur.
Han er ikke vanskelig i bil + at han er vant til å kjøre den strekningen. Så, jeg er mer nysgjerrig på hvordan hunden takler det jeg egentlig... =)

Kjører du om natten må du ha fått nok søvn - eller evt leie deg inn på en hytte eller noe.
Jeg er som faren min: liker å kjøre for å komme frem samme dag. Kose seg og spise mat og annet godt.
Stoppe når man skal og må. Ta god tid når man skal stoppe.

Jeg liker iallefall å ha unnagjort turen på en og samme dag, kjøre tidlig og komme frem til 18-tiden - enn å komme tidlig om morgenen. Da blir dagen så lang og slitsom, etter en lang dag i bil.
Å kjøre kl 12 ville blitt et helvete med varmen, derfor ville jeg ha fått unnagjort halve turen før kl er kommet til 12 iallefall. Men det er meg.. :o)

Du får ha lykke til og kose deg. Kjør forsiktig.

Vålerenga12_&_Daniel
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------