Hvor mye koster en brudekjole? Hvor mye kake trenger en til 70 gjester? Hva skal stå på invitasjonen? Hvilke fotograf er den beste? Må jeg ha oppsatt hår? Svigermor overtar styringen, og mannen min er håpløs på håret. Hjelp!!! Tema: Bryllup!
Hos oss så blir alle innvitert til middag, hos oss så er over halvparten tilreisende, så av våre gjester så er det i hovedsak familie, + forlovere, toastmaster og 1 vennepar.
Skal ha vennefest iløpet av sommeren, selve bryllupet er første helgen i juni
Alle til middag. Tror det er blitt mer og mer vanlig - men det kommer også an på når på dag vielsen skal være og hele opplegget. og om folk må reise langt. I vårt bryllup satte vi oss til bords kl 18, og kake spising var ikke før kl 22. Litt sent å komme da.... :)
Vi har ikke råd til å invitere ALLE til middagen, så vi har bare tatt de aller nærmeste, det vil si foreldre,søsken, besteforeldre,forlovere og ALLER bestevennene våres. Da blir vi ca 32 pers til middag og 55 til kake,kaffe og FEST:o).
Vi skal spise kl 16 og kakegjestene kommer kl20. Eg vil at dagen skal vare lengst mulig så er lurt å spise tidlig. :o)
Nei, overhodet ikke. Ca halvparten av gjestene til middag, dvs foreldre, besteforeldre, søsken, forlovere og nærmeste venner. Resten blir til kaffe el bryllupsfeiring som vi har valgt å kalle det. Syns det blir mer intimt og langt mer overkommelig i pris.
Hvis det blir til at det blir noe bryllup 2012 så ber vi alle til middag. Har servert i så mange bryllup, og ikke en gang har middagene vært ferdig før kl 22! Men kommer jo an på da.. man kjenner stort sett gjestene sine selv.. har man en familie med sangere/talere er det greit å ikke ha middagen alt for sent skal man rekke noe mer.
Vi inviterer 75 til middag.
De 30 andre er det ikke plass til, og det blir veldig dyrt også.
Dyrt nok med 75.gjester til middag.
Så vi spiser tidlig, slik at kaffegjestene kommer kl.20, og så er det fest!
Liker best å ha en stor fest enn å sitte ved bordet til sent på natt.
Vi inviterer alle 96 til middag. Hadde egentlig noen som vi hadde tenkt å bare ha til kaffe, men kirken var kun ledig kl 15. så da blir ikke middagen før 18. Regner med vi blir med bordet til rundt 22, og da føler jeg det er forsent å invitere til kaffi, så vi bestemte oss for bare å invitere alle :) Gleeeeeder meg.
Kan noe forklare meg hva som er negativt med kaffegjester??
Jeg forstår ingenting.... Trodde dette var helt vanlig?! I alle fall har det vært det. De kjekkeste bryllupene jeg har vært i har vært del. Dette setter litt fart på middagen og man slipper å sitte rundt bordet til kl er 23. Helt perfekt syns jeg!
Ja, vi inviterer alle til middag. Trodde dette med å invitere noen kun til kaffen var noe de gjorde på landet. Der er man jo programforpliktet til å invitere alle man har møtt på S-laget i løpet av oppveksten.
Tja, jeg bor midt i Bergen og har bare vært i bryllup som er delt.... Kan ha en sammenheng med at det blir færre og færre lokaler hvor man får stille med catering selv, så det blir nesten uansett 500kr person og det setter jo begrensninger. Aner ikke om dette er grunnen altså, men jeg har aldri vært i bryllup hvor alle var bedt til middag.
Og jeg har kun vært i bryllup der alle var bedt til middag. Så dette er nok litt hva som er vanlig i omgangskretsen, vel så mye som hvor bryllupet holdes.
Må helt ærlig si at jeg hadde syntes det var kjempekjipt å bare bli invitert til kaker, men skjønner jo at ikke alle tar seg råd til middag til alle gjestene sine.
Hm Hva mener du Linn?
Rett opp her sier du at de kjekkeste bryllupene du har vært i har vært delt, og her sier du at du aldri har vært i et bryllup hvor alle var bedt til middag... Litt vanskelig å sammenligne da vel?