Dette forumet er for de som kan tilby ledig plass i familiebarnehage eller hos dagmamma, og for deg som søker dette i Sør-Norge.
Dagmamma og rettigheter.
21:23 3.02.2010
Hei. Har vært dagmamma i mange år, så og si aldri vært syk. I det seinere har jeg tenkt en del, hva om jeg skulle bli syk over lengere tid. Mener jeg har hørt at man trenger en forsikring for å få sykepenger, er d trygdekontoret jeg må henvende meg til eller.... Hva om jeg av en eller annen grunn blir ufør og ikke kan jobbe, trenger man forsikring for å ha krav på uføretrygd også ?? Noen som vet ?
hei..
det er forskjell fra kommune til kommune. jeg bor i tønsberg. her er det 60 prosent utbetalt etter 16 dager. det vil si at du bare får 60 prosent av lønna de etter 16 dager. det er nav som har forsikkringen. de har flere forskjellige du kan velge mellom som vil passe deg. jeg for min del valgte full. da får jeg 100 prosent fra dag 1. det koster ikke så alt for mye. det er verdt det. tenk om du skulle bli borte over lengere tid. eller at du ble syk i 16 dager. da får du ikke noe. om du lurer på mer. bare send meg mail på barbi-jenta@hotmail.com