Sv: noen her med erfaring ang. å trekke tann på små barn?
14:41 9.02.2010
Hvor liten er h*n da?
Jenta mi trakk ene fortanna når hu var 3 år, og hun fikk beroligende, det var igrunn ikke et spørsmål som var oppe til diskusjon engang...
Syns det var verre at ikke jeg fikk noe også, som måtte ligge i den stolen med hun på fanget...*tannlegeskrekk*
14:43 9.02.2010
jenta mi er snart fem, ikke spesielt motivert for å gape hos tannlegen, men mammaen er litt skeptisk til disse medisinene også ... velge mellom to onder, liksom ... vanskelig
14:44 9.02.2010
Jeg trakk tann som 7-aaring uten beroligende og det gikk bra, men barnet maa jo vaere stort nok til aa forstaa hva som skal skje og at det ikke er farlig hvis det skal funke uten beroligende .... og det forutsetter nok en mor eller far som er rimelig stoedig og kan berolige barnet :)
14:49 9.02.2010
Jeg har selv trukket jeksler, og det er IKKE godt! Jeg fikk bedøvelse begge ganger altså...
Jenta mi fikk noe flytende, blandet ut i saft. Aner ikke hva det var, men det gikk kjempefint! Hun ble litt slækk, og hallisunerte litt... lo og kava, og fortalte at det "går faktisk ikke ann å gå der når alle de bøkene ligger på gulvet!!!".... det var ingen bøker der da,... Hun ringte samboeren min også, og prata bare vrøvl :)
Når tanna var ute sa hun "der var'n ute, nå kan vi gå hjem"...fortsatt noget påvirket! :o) Hun husket ikke noe av det etterpå...
14:55 9.02.2010
Jeg fikk ikke bedoevelse. Tannlegen mente at barn ikke fikk spesielt vondt og paa 80-tallet var visst det noe en skoletannlege kunne mene. Men ja, det er sinnsykt vondt aa trekke en jeksel og dessuten skummelt at det bloer ganske mye (men greit naar noen kan forklare at det ikke er farlig da).
Saa jeg vil anbefale bedoevelse og at du laerer jenta aa puste gjennom nesten bare mens legen holder paa (ellers kan man foele at man blir kvalt av bedoevelsen).