Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Hvordan hadde du reagert dersom foreldrene dine spurte om det var greit for deg at de dro på hyttetur den helga du har termin?
10:20 25.02.2010
Jeg har termin om få dager, og jeg har regnet med at foreldrene mine som bor ganske nært kan stille som barnevakt for jenta vår på 3 år på kort varsel. Men idag spurte de om jeg syntes det var ok om de dro vekk hele den helgen (har termin på lørdagen). Jeg kjenner jeg blir veldig stresset, fordi jeg har så lite lyst til å føde uten mannen min tilstede. Samtidig er jeg skuffet over at de i det hele tatt tenker tanken.
Sist fødsel gikk kjapt, så de hadde aldri rukket og komme hvis vi skulle trenge dem.
Jeg vil ikke be dem bli hjemme, for da kommer jeg til å få dårlig samvittighet dersom jeg ikke føder den helga.
Så nå er spørsmålet om vi skal be svigermor komme å bo hos oss den helga, hun bor 4 timer vekke. Nesten som jeg synes det er flaut å spørre, når foreldrene mine bor så nær oss, men ikke prioriterer å være der.. Lurer på hva hu vil tenke liksom.

Spørsmålet mitt er, overreagerer jeg som blir lei meg ?
Anonym
[Rapportér]
Sv: Hvordan hadde du reagert dersom foreldrene dine spurte om det var greit for deg at de dro på hyttetur den helga du har termin?
10:21 25.02.2010
Spør om de kan ta med seg 3åringen på hyttetur da?Det ville mine foreldre ha gjort. Artig for alle parter det + at du får hvile de siste dagene :)
Anonym
[Rapportér]
Sv: Hvordan hadde du reagert dersom foreldrene dine spurte om det var greit for deg at de dro på hyttetur den helga du har termin?
10:22 25.02.2010
Jeg hadde syns det var dumt, men hadde nok ringt svigermor heller enn å be foreldrene mine være hjemme.
Og nei, syns ikke du overreagerer.
Anonym
[Rapportér]
10:23 25.02.2010
Spør om 3-åringen kan bli med! Ellers så er jo fint om svigermor kan komme, og ikke flaut å be om det. Foreldrene dine vil jo sikkert hjelpe dere nok i tiden som kommer.
erteposen + 4
[Rapportér]
10:24 25.02.2010
Jeg hadde blitt dritsur. Har de lovet at de skal sitte barnevakt må de holde det også.
Anonym
[Rapportér]
Ta med ungen på hyttetur,problem solved!
Anonym
[Rapportér]
10:27 25.02.2010
Hun skriver at HUN hadde regnet med at de skulle sitte barnevakt, ikke at de hadde lovet det!
Anonym
[Rapportér]
20:57 25.02.2010
...
Anonym
[Rapportér]
Kjenner meg så igjen.
Hadde avtale om at vi skulle levere storebror hos de, eller de hente han ved fødsel.
Men, så fant min far ut at han skulle på hytta.(kun han som kjører bil)
Jeg prøvde å si at jeg kom til å føde før termin pga tvillinger, han trudde meg ikke for jeg gikk jo til uke 42 sist..
Og med to i magen kom jeg til å gå enda lenger.

Rett før fødsel hadde vi besøk fra dk så det løste seg den veien.
Anonym
[Rapportér]
10:25 25.02.2010
3 åringen kan ikke bli med da de reiser med flere vennepar :(
Anonym
[Rapportér]
10:26 25.02.2010
Og hva så?
Kan vel være med fordi?
Anonym
[Rapportér]
10:28 25.02.2010
Merkelig prioritering. Hvis du har et godt forhold til svogermor, ville jeg ha spurt henne.

Anonym
[Rapportér]
Jeg synes faktisk ikke at du skal vente at foreldrene dine skal sitte parat flere uker i strekk. Sjeldent føder man på termindagen.

Kjedelig er det. Hadde også spurt om 3-åringen kunne være med. Sikker gøy for henne å bli med bort.

Ellers hadde jeg ringt svigermor.
Anonym
[Rapportér]
Du overreagerer ikke... jeg ble også lei meg da mine foreldre dro på treukers tur til malorca fra uka før termin. Jeg fikk beskjed om at de må få leve sitt liv og at ikke jeg må leve livet mitt uten å bassere meg på hjelp fra de.

De dro og mine to elste barn var med på sykehuset da jeg fødte mitt tredje barn. (de var på lekerom i kjelleren på ullevål sammen med barnefar som gikk glipp av fødsel) VI hadde ingen annen til å passe barn da han ikke har familie og min ikke bor i nærheten..borsett fra mor som var i syden. hun kom to dager etter mor var dratt til syden så hun så han ikke før han var over to uker gammel. (og det selv om vi bor i samme by!!)

Anonym
[Rapportér]
10:29 25.02.2010
Jeg kan ikke be dem ta med jenta mi nei.. SOm sagt så reiser foreldrene mine med flere vennepar, og det blir en lite barnevennlig tur.
Sist fødet jeg en dag etter termin, så sjangsen er der jo.
Huff, la bare på når hun begynte å bable om det, visste ikke hva jeg skulle si, min største frykt er å måtte dra til sykehuset å føde alene.
Anonym
[Rapportér]
10:31 25.02.2010
Dårlig gjort av foreldrene dine. Mine ville tatt de andre barna/barnet for å avlaste meg.
Anonym
[Rapportér]
10:33 25.02.2010
Men hvis de spurte om det var greit for deg, kan du ikke bare si nei da? Si at du hadde belaget deg på hjelp fra dem, og at du er redd for å måtte føde alene. De må jo ha forståelse for dette?!
Anonym
[Rapportér]
08:14 26.02.2010
Anonym
[Rapportér]
10:33 25.02.2010
Det er mange av oss som ikke har familie i umiddelbar nærhet. Da må man finne andre løsninger, dessverre.

Synes det er rart at dere nærmest forventer at de skal steppe inn. Selv om det er familie betyr det ikke at de har mulighet til å slippe det de har i hendene for det...
Anonym
[Rapportér]
10:44 25.02.2010
Riktig at man ikke kan forvente hjelp, men i en slik situasjon ville vel de fleste besteforeldre ønske å hjelpe? Skjønner godt at du er skuffet og lei deg.

Da det nærmet seg min termin sov mamma med det ene øyet åpent og telefonen under puta hun, i tilfelle hun måtte stille som barnevakt midt på natten. Hun ville aldri ha reist noe sted og gått glipp av alt sammen..

Men jeg skjønner deg veldig godt, er en stolt dame selv jeg og tigger ikke etter hjelp som ikke kommer frivillig. Var jeg deg ville jeg ringt etter svigermor, eller avtalt med noen andre som ville være parat om noe skulle skje akkurat den helga. Dere har kanskje noen venner, gode naboer e.l. som kan komme og sitte hos det barnet dere har hvis fødselen skulle starte? Mannen din trenger jo ikke være på sykehuset annet enn til fødselen er overstått før han kan reise hjem og ta over største barnet igjen. Jeg har ihvertfall minst 3-4 naboer her som hadde gjort det for meg.
Anonym
[Rapportér]
10:39 25.02.2010
Jeg skjønner jo at de vil reise på hyttetur med flere venner, og det er "kjipt" for dem å være hjemme og du ikke føder før o 2 uker:) Og om dere har andre alternativer som f.eks. spørre svigermor så syns ikke jeg du skal bli sur på forelrene dine.
Hør med svigermor, er vell kjekt for henne å tilbringe en helg med barnebarnet om du føder eller ikke.
Kan ikke hun, hadde jeg forklart situasjonen med foreldre dine.
Anonym
[Rapportér]
10:47 25.02.2010
Kanskje du kan spørre om de kan ta med datteren deres på hyttetur?. Jeg skjønner følelsene dine, men også foreldrene dines.
Cat.68
[Rapportér]
11:19 25.02.2010
Er det slik at dere har avtalt at de skal passe storesøster under fødselen? I tilfelle er det jo litt merkelig at de reiser på hytta akkurat i den tiden.

MEN...
Hvis dere ikke har avtalt direkte at de skal passe, så går de nok ut fra at dere har andre å være barnevakt om fødselen starter og tenker at det jo ikke spiller noen rolle hvor de er når du føder.
Anonym
[Rapportér]
11:24 25.02.2010
Her skulle svigers være barnevakt ved fødsel. De reise på en helgetur uka før termin, og tok da med seg eldste (de som tilbød seg det). Jeg fødte ikke den helgen da, men det var godt å få slappe av uansett!
Anonym
[Rapportér]
11:28 25.02.2010
Mine drar til Alicante rett etter jeg går ut i permisjon, og er ikke tilbake før rett før termin, men dette hadde de bestilt før vi fortalte dem nyheten, så er ikke så lei for det. Håpe jeg får til termin eller går over. Fått beskjed om å knipe igjen hvis det skjer noe :P
Anonym
[Rapportér]
12:42 25.02.2010
Hadde sagt "Bare dra, svigermor kommer nok gjerne i tilfelle noe skulle skje"
Så hadde jeg ringt svigermor, litt frekt kanskje. Men hadde nok vært ganske snurt.
Anonym
[Rapportér]
13:13 25.02.2010
Tror jeg også hadde sagt det var greit, men slengt på en setning om problemene det forårsaker for dere..

Helt greit det, bare dra og kos dere dere. Vi skal nok få tak i noen andre som kan stille opp som barnevakt om babyen kommer den helga, kanskje svigermor vil komme en tur....? Det ordner seg sikkert.. "smiiiiile søtt"
Anonym
[Rapportér]
13:39 25.02.2010
Foreldrene mine dro på ukes tur til Sverige den uka jeg hadde termin. De bor bare noen hundre meter fra oss, så jeg hadde regnet med dem som barnevakt. Moren min sa i en lett tone at "de kunne jo ikke akkurat sitte hjemme å vente heller...". Jeg ble utrolig skuffet og lei meg. Foreldrene mine visste at vi hadde slitt i mange år med kronisk sykt og funksjonshemmet barn (og de hadde stilt opp så lite som det er mulig å stille opp - aldri overnatting, barnevakt noen timer et par ganger i løpet av et år), at vi hadde lite nettverk, med andre ord få vi kunne spørre dersom fødselen skulle starte. Svigerforeldrene som også bor nært, planla reise uka etter termin, og de hadde ikke snakket sammen, så det var bare tilfeldig at de ikke reiste bort samtidig. Dette var heller ikke i noen ferie. Jeg følte meg utrolig sviktet av foreldrene mine, og følte at det bekreftet følelsen jeg har hatt i flere år, av at de ikke bryr seg noe særlig om meg. - Aldri noe hjelp å få - ikke en gang når jeg skulle føde... Fødte mens foreldrene mine var på ferie - og takk og pris før svigerforeldrene reiste...

Siden moren din spurte deg om du syntes det var greit, ville jeg sagt nei. Min mor spurte ikke, hun bare sa at de skulle på ferie, kunne ikke akkurat sitte hjemme og vente heller...
Anonym
[Rapportér]
13:50 25.02.2010
Svigerforeldrene mine dro på hyttetur over 60 mil unna den dagen sønn min ble tatt med KS, jeg dreit i det, deres valg, dessuten syntes jeg det var utrolig herlig å ha dagen for meg selv og familien min, mulig det høres egoistisk ut men jeg kommer ikke så godt overens med foreldrene hans... De er noe for seg selv.. Ikke har de stilt opp i ettertid eller så, men men :)
Anonym
[Rapportér]
13:58 25.02.2010
Til og med mine foreldre har mer antenner enn det der!
De er litt korte de foreldrene dine eller?

Hvis du må be svigermor komme fordi de vil på hytta,hadde jeg blitt FLAU hadde jeg vært dem.DE burde jo være der for deg!

Vet ikke hva jeg skal si jeg..Jeg hadde nok hevet et bryn da de sa det og sagt jeg kan be svigermor komme..Hadde de ikke skjønt hvor teit de er da,så er det synn i dem!

<abc<
Anonym
[Rapportér]
14:04 25.02.2010
Hmm, de spør faktisk om det er greit...
Kan du ikke bare svare at du ikke synes det er greit, så blir de hjemme. Regner med at de spør sånn at du kan si din mening, hvis ikke så hadde de jo bare dratt..... Forstår ikke problemet helt jeg
Anonym
[Rapportér]
14:15 25.02.2010
Kan du ikke si det som det er da? At du hadde håpet på at de ville være barnevakt når dere er på sykehuset og presser ut barnebarnet deres? Og at siden du fødte til termin sist, så er det vel overveiende sannsynlighet for at denne krabaten kommer ut rundt de tidene de reiser bort.

Det er jo en ærlig sak, og de setter helt sikkert pris på din ærlighet. Spør om de kan utsette hytteturen en uke eller to.

Lykke til! :-)
Anonym
[Rapportér]
18:34 25.02.2010
Klart du kan si det som det er, men det burde være undvendig å forklare de det. Det er utrolig at de ikke selv forstår at det er upassende å reise vekk når du har termin -ikke minst når svigers bor så langt unna.
Anonym
[Rapportér]
18:58 25.02.2010
Skjønner at du føler deg sviktet. Men du regnet med at de skulle passe ungen deres, men har du spørt om de kunne? Jeg spurte min mor om hu kunne passe sønnen vår da jeg fikk UL- termindatoen om hu kunne passe ungen når jeg skulle føde.
Anonym
[Rapportér]
19:23 25.02.2010
jeg hadde tenkt: Så koselig at de spør meg først! Og sagt at det var selvfølgelig greit.
&#9829;hufsla&#9829;
[Rapportér]
20:02 25.02.2010
Er det lenge til termin? Kan jo umulig være vanskelig å bli kjent med en ungdom som er glad i barn, og som trenger penger, på den tida.

Anonym
[Rapportér]
21:13 25.02.2010
Legger merke til at flere av dere som har komentert her sier "jeg har regnet med at foreldrene mine stiller som barnevakt". Skjerpings!

Har dere ikke spurt å fått ja, så kan dere ikke klage. Spør litt før terminen da, dere har vel visst når terminen er en stund regner jeg med.
Susa med ei på 2 år !
[Rapportér]
21:22 25.02.2010
jeg håper ikke du forventer at du føder på termindato?? (med mindre du har en avtale med fødavdelingen som tilsier det da)
Er ikke akkurat veldig høy prosent som føder akkurat på datoen liksom..

forventer du at foreldrene dine skal sitte parat i 4 uker i strekk sånn egentlig?? For det er like normalt å føde 2 uker før, som 2 uker etter termin....
Anonym
[Rapportér]
21:27 25.02.2010
Hos mine foreldre (og svigers for den saks skyld) tar jeg det som en selvfølge at de stiller opp. Hyttetur/ferie rundt termin hadde ikke falt dem inn.
Tror det sier mye om forholdet ellers.
Anonym
[Rapportér]
21:34 25.02.2010
Men poenget her er vel at de kan få svigermor til å kommer. Trenger vel ikke 3 stk besteforeldre for å passe en liten jente. Det handler bare om en helg og det er ca 45% sannsynlighet å føde de to ukene før termin og ca 45% sannsynlighet å føde de to ukene etter (tall fra jordmor).

Sier vel ikke så mye om forholdet, men mer om datters forventninger om hvor mye foreldre skal stille opp.
Anonym
[Rapportér]
21:28 25.02.2010
Syns vel du overreagerer litt her. Du skriver at du hadde regnet med at foreldrene dine skulle være barnevakt, ikke at dette er avtalt. Og hvis du kan få besøk av svigermor så ser jeg ikke helt problemet. Du sier jo og at sist kom babyen så fort at de ikke engang hadde rukket frem...

Syns mange her svarer her at de mener dette burde dine foreldre tenke seg til selv og at du ikke overreagerer. Til syvende og sist må andre få leve sine liv uavhengig av hva som skjer med deg, og blir feil at du skal be de bli hjemme. Mine foreldre spurte ikke om lov av meg for å reise bort helga etter termin (er jo like sannsynlig å føde da) ei heller syns jeg det er noe de burde gjøre.
Anonym
[Rapportér]
21:36 25.02.2010
1. Har dere ingen kommunikasjon i familien deres eller?
2. Foreldrene dine må jo være tilbakestående.
3. Ta deg sammen og snakk sammen!

Forstår meg ikke på folk som absolutt skal spille sånt spill, aldri si det man egentlig tenker, det blir jo bare galt og falsk, hva er vitsen?
SNAKK!!!
Anonym
[Rapportér]
08:37 26.02.2010
Her går vi og ikke vet om vi får pass i det hele tatt..Ender vel med at jeg må føde alene og han må passe på mini..sånn har det vært hele svangerskapet.herlig...
Anonym
[Rapportér]
08:45 26.02.2010
Ser at det er veldig få som faktisk svarer på spørsmålet ditt her.

NEI, jeg synes ikke at du overreagerer når du blir lei deg. Dette er noe av det viktigste som skjer i både ditt og foreldrene dines liv. Et nytt menneske kommer inn i familien - og så forholder de seg slik til det at de ikke kan droppe en hyttetur uten at du må be om det rett ut.

Hva tror de egentlig - at du driter i om de er i nærheten?

Det mest sårende er kanskje at de ikke kjenner deg bedre. Det ville jeg blitt lei meg for. Enten har de ikke skjønt noe av hva du føler rundt dette med fødselen eller så har de så desperat lyst til å reise med disse vennene at de ikke klarte å dy seg, men måtte spørre deg - selv om de egentlig vet svaret... Jeg vet ikke hva som hadde gjort meg mest lei meg.

Selv om vi er voksne, trenger vi omsorgen fra foreldrene våre så lenge vi har små barn. Familiesamhold kalles det - og vil betale seg for den eldste generasjonen når de vil trenge hjelp om ikke så lenge.

Sebastienne
[Rapportér]
08:55 26.02.2010
Jeg skal også kun svare på spørsmålet ditt...

Ja, jeg hadde nok blitt lei meg, men hadde nok følt på det hvis jeg hadde sagt at det ikke var greit de dro. Spesielt hvis jeg ikke hadde født den helgen.
De har nok veldig lyst til å dra på den hytteturen ellers ville de jo ikke spurt deg i det hele tatt og det er jo litt "dårlig" sånn sett og legge ansvaret over på deg.
Men de er voksne mennesker og må nesten få gjøre som de vil, så sant dere ikke har noen avtale som de bryter.
Men skjønner godt det er kjipt.

Synes ikke du skal føle på at det er flaut ovenfor svigermor -hun blir sikkert glad for å hjelpe:-). Det er en gylden mulghet til å la svigermor slippe til der man normalt sett ville benyttet seg av dine foreldre.
Kanskje du kan legge det frem for henne først. Hvis det er ok, så kan jo foreldrene dine dra. Hvis ikke kan du jo revurdere det å spørre pent om de kan la vær p.g.a. barnepikeproblematikken :-)

Lykke til!
AndreVonDrei
[Rapportér]
08:53 26.02.2010
Så egoistiske de er som ikke ser at det hadde vært lurt å ta med seg 3 åringen på hytta.
*Miziz* har født ;-)
[Rapportér]
09:13 26.02.2010
Her hadde vi i utgangspunktet tre par besteforeldre som alle skulle stille opp som barnevakt. Så kommer og går termindagen og de er på ferie alle sammen. Hun ene dro på enda en ferie rett over termin... endte med at barnas oldemor var snill og var barnevakt. Flaks for oss, ellers hadde jeg født alene.

Men jeg syns ikke vi kunne be alle bestisene droppe alle feriene sine heller...
meg & to små vampyrer
[Rapportér]
09:51 26.02.2010
Kjedelig situasjon! Men ring svigermor, ikke bry deg om at det muligens er flaut for deg. Du har jo termin snart, du kan føde nå eller om 14 dager - det vet du jo ikke! Og da er det greit å ha en barnepasser i nærheten, så har du det i boks.

Jeg hadde blitt lei meg hvis mine foreldre hadde reist bort, men jeg har allerde booket de til barnepass til august! Og de stiller mer enn gjerne opp, det vet jeg:)
Anonym
[Rapportér]
10:30 26.02.2010
En må jo kunne regne med at babyen kommer når som helst innen en 5 ukers periode, er det ikke 3 uker før, til to uker etterpå som er normal området? Det er mye færre barn som blir født på termin, enn det er som blir født utenfor termin, så sjangsene er størst for at barnet ikke kommer da.
Det er jo lenge å be dem om å være i beredskap, så da kan det være helt greit at svigermor tar den helgen og foreldrene dine resten av perioden :-)
Hos oss delte de seg opp all familie, slik at vi hadde full dekning. Nå kom babyen vår litt tidlig, så vi fikk ikke bruk for alle :-)
De spurte jo om det var greit at de reiste, og da kan jo du svare som du vil :-) Men jeg ville benyttet sjangsen for å finne utnår de er tilgjengelige, slik at du kan ordne resten med svigers Det ordner seg nok, og du får nok mannen din med deg. Lykke til!
Anonym
[Rapportér]
10:32 26.02.2010
Atr de reiser er jo en ting, men du kunne jo nevnt at du hadde håpet dem hadde mulighet til og ta jentungen hviss dere må reise til sykehuset.. Men Det er jo ingen garanti for at ungen kommer i helga..
Anonym
[Rapportér]
10:40 26.02.2010
Har ikke lest svarene du har fått, så vet ikke hva dere har kommet fram til, men foreldrene dine spør jo faktisk om det er greit at de drar på hyttetur den helga. Det tolker jeg som; kan vi dra eller skal vi være hjemme i tilfelle dere trenger barnevakt under fødsel... som i, at det er også sjelden at man føder på termindato så foreldra dine tenker sikkert at KAN vi dra siden det neppe skjer i helga..
Så da er det jo opp til deg å svare da, kan de dra? Nei, helst ikke, for du trenger hjelp hvis det blir fødsel.. Verre var det ikke...

Anonym
[Rapportér]
10:52 26.02.2010
Jeg ble piss sur når jeg skulle ha min første og mamma sa at det passet så dårlig at jeg hadde termin akkurat da jeg hadde - fordi da hadde hun tenkt seg på hytta!!
Herregud, sa jeg... Du må bare dra, men det er faktisk ditt barnebarn...

Nå har jeg alliert meg med svigermor, som nok kommer.. Hvis ikke kommer søstra mi...

Jeg skjønner godt at du blir lei deg når de i det hele tatt tenker på å dra bort, men det høres ut som det er bare å si det.. Men si at de kan dra likevell fordi du har ordnet deg med svigermor.
Sugarbells<3J08<3April2010<3
[Rapportér]
11:00 26.02.2010
HVORFOR SPØR MAN IKKE BARE PÅ FORHÅND I STEDET FOR Å BARE GÅ RUNDT Å ANTA TING????
Unnskyld blir bare litt provosert.
Man vet jo ganske tidlig når man har termin og det går an å planlegge litt!
Hvis HI hadde gjort det hadde jo ikke dette vært et tema!
Og til dere som snakker om at de bare kunne ta med seg 3-åringen....Hvis de er bedt med på hyttetur med andre voksne, er det kanskje en "voksen-hyttetur" det dreier seg om og kanskje ikke en hyttetur det er ønskelig fra vertskapet å ta med barn?!
At ikke folk kan lese!!!!
Anonym
[Rapportér]
11:02 26.02.2010
"Regnet med" er nøkkelordet her!
Syns ikke du kan si noe fra eller til dersom du bare har "regnet med" at foreldrene dine skulle sitte barnevakt. Om du hadde spurt på forhånd hadde saken stilt seg anderledes!
Anonym
[Rapportér]
11:01 26.02.2010
Ja der var jeg plutselig veldig takknemlige over at mor og svigermor tar det som selvfølge at de skal stille opp som barnepass for eldre søsken når det er fødsel.
Svigermor og mamma lå begge klar med tlf i senga den siste tiden, for at de kanskje måtte opp på natta.

De er langt fra perfekte, stiller sporadisk opp, men alt er jo kjærkomment.
Den dagen mine barn, om jeg blir så heldig, får barn selv, så skal jeg selvfølgelig med glede klare å stille det sosiale livet mitt inn på unntakstilstand til barnebarna mine er født. Skulle bare manglet at man ikke hjalp sine egne barn med barnepass når de selv skal dra på sykehus og føde.
Anonym
[Rapportér]
11:07 26.02.2010
Herregud,folkens! Jeg lurer ofte på om jeg kjenner noen av disse perfekte menneskene her inne,som aldri blir skuffet for noenting,aldri forventer noe som helst verken på det ene eller andre planet.

Jeg skjønner godt at du er skuffet HI,ja de spør om det er greit for deg,men såklart har de mest lyst til å dra på hytta!

Om de må sitte i "beredskap" 4 uker av sitt liv for å vente på en baby som kanskje blir født,så er vel ikke akkurat det noen krise? Fødsler er ikke dagligdags,men en stor begivenhet!

Syns du skal ringe svigermor jeg :)
Anonym
[Rapportér]
11:25 26.02.2010
Jeg er en sånn som kan planlegge enkelte ting til døde; da jeg var 4 mndr på vei spurte jeg foreldrene min om de kunne passe sønnen vår når nestemann meldte sin ankomst. Tidlig ute, ja, men sånne viktige ting MÅ jeg bare ha på stell :-)

Håper det ordner seg for dere, i alle fall. (Jeg orket ikke lese hele tråden,kan hende alt er i orden nå for alt jeg har fått med meg)
petite fleur
[Rapportér]
12:07 26.02.2010
Jeg synes ikke du overreagerer når du blir lei deg.
Broren min skal på sin årlige sydentur med kone, barn og svigerforeldre -og har i år også fått overtalt mine/våre foreldre om å bli med. De blir borte i 3 uker. Moren min sa ja -men satte som vilkår at datoen for sydenturen ble flyttet en måned over min termin.
Det fikk meg til å føle meg prioritert -og glad.
Barnefødsler er og blir en familiær opptur -det er ikke noe dagligdags ved det overhodet. Og som høygravid er man sårbar og trenger å kjenne seg verdsatt og betydningsfull. Synes moren din skulle håndtert dette annerledes.
Jeg hadde blitt lei meg og veldig skuffet
Anonym
[Rapportér]
12:54 26.02.2010
Sidend e bor 170 mil unna er det vel helt greit, de får da leve sitt liv, vi er blitt voksne når vi også får barn, men fint om de vil komme å bistå etterhvert da!
Anonym
[Rapportér]
13:18 26.02.2010
man kan ikke bare ta det for gitt at besteforeldre kan sitte barnevakt!! Hadde du spurt på forhånd og de nå vil reise et annet sted så ville heg ha forstått deg, men ikke nå som du ikke har spurt!! Dessuten så er det ikke så ofte at babyene kommer på termindagen uansett og du kan vel ikke regne med at dine foreldre skal holde seg hjemme 14 dager før termin og 14 dager etter termin som faktisk er regnet som den tiden hvor det er normalt at babyen kommer!?

La foreldrene dine kose seg på hyttetur og så spør du svigermoren din om hun kan komme til dere den helgen.
Anonym
[Rapportér]
13:25 26.02.2010
NB - HI har aldri sagt noe om at de har en svigermor eller svigerfar, eller en som kan stille opp, ikke sikkert det finnes noen svigermor eller far, kaskje bor de langt unna, eller er veldig gamle og ikke kan bistå...
Anonym
[Rapportér]
13:27 26.02.2010
Eeeehhhh... "Så nå er spørsmålet om vi skal be svigermor komme å bo hos oss den helga, hun bor 4 timer vekke."

Kanskje lurt å lese innlegget før du svarer? ;-)
Anonym
[Rapportér]
13:59 26.02.2010
Hei, at har du ikke noen venninner som kan holde 3 åring med selskap på sykehuset ? at du tar 3påring med men har en barnevakt for han der, slik at barnefar kan være med deg ?

nei hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med de foreldra dine å be dem om å tenke på deg å ikke bare seg selv. herregud, en fødsel er IKKE noe man vil gå gjennom aleine, jeg er sjeleglad for at jeg fikk ha både typen å mamman min tilstede, vr egentlg ikke lov pga svineinfluensan men jordmødrene gjorde et unntak.

du kan jo spørre svigermora om hu vil bo hos dere over helga da? så om det sker noe så kan hun ta 3 åringen med en gang, så slipper dere å stresse i de 4 timene det tar å kjøre? :)

fullt av muligheter sikkert =) Lykke til med fødselen ! <3
frk.Hauglid -> 17 år og mamma
[Rapportér]
15:03 26.02.2010
Nei, du overreagerer ikke!
Jeg hadde blitt såret og lei meg hvis foreldrene mine reiste vekk den helga jeg hadde termin, og da snakker jeg ikke om barnevakt-dillemmaet. Merkelig at ikke foreldrene dine vil være i umiddelbar nærhet når du skal føde.

Selv har jeg to barn, en gutt og ei jente, og jeg skal gjøre alt som står i min makt for å være der for dem når/hvis de blir foreldre! Både som barnevakt for evt. eldre barn, og som førstemann inn på besøk på neste visitt-time!

Vi er alle forskjellig "skrudd sammen" selvsagt, men jeg finner det helt merkelig som sagt at ikke foreldrene dine setter en mulig fødsel av enda ett barnebarn høyere enn en hyttetur med venner.

Anonym
[Rapportér]
15:06 26.02.2010
Hadde du avklart at de skulle passe treåringen på forhånd, eller hadde bare "regnet med" at de skulle gjøre det?

Hvis det er snakk om sistnevnte, kan du egentlig bare skylde på deg selv. Foreldrene dine har også et liv, og hvis du ikke har spurt dem om barnepass, skjønner jeg godt at de planlegger hyttetur.

Men hvis du har spurt dem om de kan passe treåringen, høres det veldig rart ut at de skulle dra på hyttetur.
meg80
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------