Denne debatten er for dere som trenger egg eller sædceller, uansett hvilken seksuell legning eller hva slags sivil status dere har. Både for kvinner og menn. Her kan dere utveksle erfaringer og tanker rundt dette og ikke minst hvor man kan få hjelp da det er lite hjelp å få her i Norge. Hvor kan man få hjelp og hva koster dette?
Dette er ikke et salgssted hvor man kjøpe hjelpen her i Norge, for det er nemlig forbudt. Vi anbefaler sterkt at dette skjer gjennom godkjente steder i de landene der man gjør dette. Foreløpig kan man heller ikke donere egg her til lands, men i utlandet.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg skjønner ikke kroppen min.... igår var eggposen 17 mm, og det er ingen el-slim?? Hva skjer!
10:41 12.03.2010
Har vanligvis masse el-slim ca 3-4 dager før eggløsning. Hadde litt el-slim når jeg var hos gyn på mandag...da var eggposen 13mm. Igår var jeg hos gyn og da var den 17 mm...men det har ikke vært noe mer el-slim siden mandagen. Skjønner ingenting jeg....
Kjenner jo at det stikekr og river i eggstokkene(kjenner eggløsningen veldig bra, alltid gjort). Og ut ifra at eggposen var 17 mm nå vil eggløsningen mest sannsynligvis skje på søndag(ca 23 mm). Men tviler jo på det nå...siden det ikke er noe el-slim...what so ever!
Noen som skjønner dette?
Og slimhinnen var bare 6,2 igår, tynn, ifølge gyn.
Vet dere om egget venter med å sprekke før slimhinnen er klar...eller kommer det til å sprekke... selv om slimhinnen er tynn og ikke klar?
Sv: Jeg skjønner ikke kroppen min.... igår var eggposen 17 mm, og det er ingen el-slim?? Hva skjer!
17:15 12.03.2010
Jeg synes det er vanskelig det der med slimet.
Jeg synes alltid at jeg har lite eller ingenting, og er redd for at det ikke skal være nok. " Noen ganger har gynekologen også påpekt at slimhinnen var tynn.
På stork har de beroliget meg med at det virker fint når jeg har vært der, og cfc reagerte heller ikke sist da de scannet.
Går du på pergotime denne gangen? Gynekologen min sa nemlig at en av bivirkningene av pergotime er tynn slimhinne, og at det kan bli et problem. Det er jo ganske bakvendt at et preparat som skal øke sjansene for graviditet også minsker den...
Eggets sprekking er ikke avhengig av slimmengden, men man trenger slimet for at sædcellene skal finne veien og for at egget skal feste seg.
Sv: Jeg skjønner ikke kroppen min.... igår var eggposen 17 mm, og det er ingen el-slim?? Hva skjer!
19:06 12.03.2010
Jeg har heller ikke noe særlig med eggløsningsslim. Men slimhinna har vel stort sett vært fra 9mm-10mm. Lindenberg på CFC sier den bør være over 5mm, og du har jo enda et par dager hvor den kan bli litt tykkere.