Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)
Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: webmaster@babymedia.no
Spørsmål til gartnerlosjen:
01:34 16.03.2010
(Skal prøve å formulere meg litt krasst, med utstrekt bruk av STORE bokstavar og mange!!!! ropeteikn, sidan dette tross alt er kranglesida!)
Eg har gjennom mitt snart 28 år lange liv tatt UTALLIGE plantar av dage! Nokre med viten og vilje, nokre av latskap og nokre vil eg påstå at eg ikkje kan stillast til ansvar for i det heile tatt. Det siste året har eg derimot PLUTSELEG fått det for meg at eg vil dykre noko!! I fjor sommar hadde eg STOR suksess med sukkererter og måteleg til liten suksess med cherrytomatar.
Sidan like før jul har eg tatt meg av ein nyyyydeleg rosmarin, den veks(!) og trivs(!!), eg har til og med tørka litt og deretter putta det inn i ein heimesydd rispose (luktar då meir rosmarin/såpe enn graut når eg varmar den i mikroen).
Spørsmålet mitt er:
KVA bør eg dyrke denne sesongen? Eg treng fleire urter/krydderplantar, (MÅ ha basilikum, men kva anna?), eg SKAL ha sukkererter igjen (masse denne gongen!), men kva andre grønsaker kan udugelege meg få til? Agurk?? Eg har ein stor og brei vinduskarm mot vest (og ein terrasse utanfor, der eg kan ha uteplantar), så det er gode solforhold på sommarstid (men MYKJE vind ute)!
Eg har for øvrig LITE tålmodighet, vil helst at alt skal spire like fort som karse, så det er kjekt om plantane kan utvikle seg litt fortløpande/gjere spennande ting/lære triks osv.
Krydderplanter er vanskelige synes jeg. Men gressløk er snill og grei, kjøp ferdig plante og høst og frys i vilden sky. Så bør du gjøre et kjempetriks, nemlig å så blomkarse, fordi den vokser som om den har betalt for det og er utrolig kul å ha i salat (blomstene er spiselige) - du ser ut som et avansert menneske om du slenger blomkarseblomster oppå salaten din. Og tomater sår du NÅ, da rekker du å få dem før frosten.
Alle terrasser må ha solsikker.
Og kornblomster i stor dyp krukke.
Av urter har jeg ikke sådd noe, kun kjøpt ferdig i potte. Har da lykkes med gressløk, kruspersille, oregano, sitrontimian, mynte og salivie. Av disse var sistnevnte eneste misslykka sort. Mynten går bananas og må bare stå i krukke. Alle de andre vokser og trives og greide å overvintre forrige vinter i allefall (venter i spenning i år). Oreganoen er den som har vokst mest og eldste jenta synes det er stas å bli sendt ut med saks for å hente litt pizza-dryss :-)
Ellers anbefales jordbærrabarbra - litt gjødsel på den i tide og utide og den ble jammen høyere enn meg!
Har ikke våget meg på grønnsaker i voksen alder, men var dreven på gulrøtter som barn...
Takk takk begge to. Men kor skal alle desse ulike plantane stå? Skal alt stå ute heile året? Eller skal noko stå inne om vinteren og ute om sommaren eller berre inne eller kva? Har ein vag plan om å bygge nokre kassar til å ha nede i hagen og prøve meg på nokre grønnsaker der, men det gjenstår å sjå om eg gidd. Enklare med ting som kan stå i potter på terrassen/i vinduskarmen....
Her er det intet som har bodd inne! Urtene har startet sitt liv i potter på terassen og blitt plantet i bedd langs husveggen når høsten kommer. Rabarbra fikk bedd med en gang.