Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

Til dere med to tette...
23:49 7.05.2006
Hei!
Jeg er endelig blitt mor og i ganske høy alder. Jeg har derfor ikke så god tid som unge mødre til å vente på å lage søsken til hjerteknuseren vår.
Mitt spørsmål til dere med to tette er derfor, ble noen av dere gravide mens dere fullammet?
Nå spiser lykketrollet hele døgnet og i store mengder, noe jeg har tenkt til å fortsette med.
Takk for svar.
Focusina
Sv: Til dere med to tette...
00:41 8.05.2006
Jeg ammet mitt første barn til hun ble 2 år, dagen hun ble storesøster. Jeg ble gravid enstund før jeg ble gravid med henne, men mistet dette barnet.

Har du fått mensen tilbake, er det jo bare å prøve. Ikke like enkelt for alle å bli gravide når man ammer, men sjangsen er jo der. Naboen her ble gravid når minsten var 3 mnd. Og hun fullammet. Så fult mulig.
Anonym
14:38 10.05.2006
Hei!

Jeg fikk en jente 12 april i fjor, og nå kan lillebror være her når som helst! Jeg fikk mensen tilbake fire måneder etter fødselen og ble gravid kort tid etter det. Jeg fullammet, men datteren min sov hele natten dvs ca 10 timer, og det var vel derfor jeg fikk mensen tilbake. Da jenta mi var 4 uker begynte jeg å pumpe meg og gav henne morsmelken av flaske (Dr. Brown) bare på kvelden og da fikk hun i seg mye mer, og sov dermed hele natten, begynte med 6 timer og ble lengre og lengre. Jeg pumpet da om kvelden og den ene puppen neste morgen, for etter så mange timer var det veldig mye melk og en pupp var mer enn nok for henne. Litt slitsomt kanskje, men jeg hadde elektrisk pumpe, og for oss var det verdt nattesøvnen. Og dermed var jeg visst fruktbar igjen. Vi brukte kondom, men litt halvhjertet i og med at vi kunne tenke oss to tette. Prøvde ikke bevisst pga at jeg var veldig plaget med bekkenløsning sist gang og hadde fått beskjed om at det burde gå to år minst mellom fødsel og neste graviditet. Men med behandling fra starten med fysio og akkupunktur har jeg vært bedre denne gang enn sist mot alle odds!! Så nå går jeg bare å venter på lillebror... Litt tungt å bære en ettåring som er over alt, med stor mage og bekkenløsning, men det har gått mye greiere enn fryktet!

Lykke til!
Lomlom
09:09 11.05.2006
Jeg var over 40 da jeg fikk førstemann, men tenkte likevel ikke det skulle bli _så_ tett mellom mine to - det ble 17 mnd. Jeg fullammet til 6 mnd og ammet mye (inkl nattamming) også etter den tid. Fikk tilbake noe menslignende etter 7 mnd, og der satt'n gitt - uten særlig anstrengelse ;-)

Jeg ammet eldstemann til ca 2 mnd før fødsel, og hadde bare gode erfaringer med det. Kunne gjerne ammet helt til fødsel, men tenkte det kunne være greitt for førstemann å bli helt ferdig med pupp før minsten kom og tok over (forhindre sjalusiutbrudd). Og det gikk helt fint!

Lykke til - det er strevsomt med utrolig morsomt og trivelig med to knøtt!
Toodeloo
11:16 11.05.2006
Jeg fikk ikke mensen tilbake foer jeg sluttet aa amme da jenta var 7-8 maaneder. Det gikk tre maaneder foer jeg ble gravid igjen. Jeg sluttet aa amme litt tidligere enn jeg opprinnelig hadde tenkt delvis grunnet at jeg ville ha to tette barn.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg ammet saa lenge du foeler for det men uten aa bruke prevensjon - saa kan det jo hende at noe skjer mens du ammer. Lykke til ;o)
thale og oles mams
22:06 11.05.2006
Jeg hadde samme dilemma, ble mor i moden alder og ønsket nestemann litt kjapt. Men jeg ville vente til mensen var tilbake - både fordi det er et usikkert prosjekt å prøve å bli gravid før mens/eggløsning er i gang, og fordi det gir bedre kontroll med eks. termindato.

Min måte: Da de vanlige måltidene var vel etablert og vi var nede i 3 ammestunder pr. dag, kutta jeg ett ammemåltid. Da var han 9 mnd. Det var det som skulle til, mensen kom tilbake, og det tok ikke lang tid før nestemann (-dame) var i boks. Det er 22 mnd mellom dem.
Amarie
12:55 18.05.2006
Jeg ammet eldste da jeg ble gravid igjen så det er 19 mnd mellom mine. Avvendte også han før bror kom men etter noen mnd ville også han ta del i kosen så jeg har tandem-ammet sånn innimellom. Nå er mine snart tre og 15 mnd gamle så jeg håper eldste ikke drøyer så lenge før han går lei, ( det er jo bare innimellom han vil ha da ) men jeg vil ikke nekte han så lenge broren får. Kan skape unødig sjalusi og jeg har det veldig greit med det.
Oscar&Elliot
20:51 10.04.2007
jeg ble gravid når jenta var bare 2uker.. jeg fullammet da..
3barnsmor88
19:39 21.08.2007
Oi, Gravid npr babyen var 2 uker! Går det an!!
Min lille tulle er 4 uker nå, og jeg kan ikke tenke meg å sex! Har fotsatt endel sånn renselse som kommer ut.
Vet ikke helt om jeg ønsker å bli gravid igjen ehller. Får se. Har jo 3 barn nå og er 41 år så...
Tralle Tone Troll
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------