Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Klubb Mai 2005

For dere med barn født i mai 2005!
Måltider og soving, nå når 1-årsdagen er rett rundt hjørnet?
11:37 8.05.2006
Min lille gutt, som snart blir 1 år stor, har alltid spist lunsj kl. 11, så skiftet bleie og så fått seg en lur i vogna, sånn ved 12-tida.
Men nå skjer det stadig oftere at han dropper formiddagslur, og er da selvfølgelig stuptrøtt ved 11-tida, da har han jo vært våken siden 6-6.30 ca.. I dag måtte jeg bare skifte bleie på han i halvsøvne og droppe grøten kl. 11, han sovna som et skudd i vogna si.
Er det noen som har noen gode forslag til en slags "dagsplan".
(Er litt rutinemenneske, jeg synes det er greit å ha noenlunde styr på når ting og tang skjer.).(Lillegutt har rimelig lite søvnbehov, så en, max to korte lurer om dagen er nok for han. Han legger seg ved 19.30-20-tida).
Aubergine
Sv: Måltider og soving, nå når 1-årsdagen er rett rundt hjørnet?
20:20 10.05.2006
Dette er vanskelig, for dette er nok en tid da rutiner og sovemønstre endrer seg. Jenta vår sover som regel 0830-0930 og 1230-1300, men plutselig en dag sover hun kun den tidligste og en annen dag sover hun enda en gang til i 15 tiden. Men nå er det jo også slik at barn ofte sover mer dagen etter at det har skjedd mye, så det kan jo være noe å tenke på. Forøvrig legger hun seg 1830 og sover 11-12 timer sammenhengende, hvordan er natta for deg ? Jeg lurer også hvordan det blir for de små posene når de skal begynne i barnehage og kun får mulighet til å sove 1 gang på dagen..
banlo
10:29 11.05.2006
Har også hatt "barnehage-tidene" i bakhodet. Men er lillegutt trøtt, så er han trøtt.....
Han sover 10-11 timer på natta og våkner et par ganger underveis, (veit ikke helt hvorfor,STØNN....).
Jeg blir bare nødt til å holde sånn noenlunde på spisetider o.s.v., så må han styre resten,(prøver å ikke la han ta noen smålurer etter kl.16, da blir det bare tull med legging på kvelden.).
De finner vel ut av det etterhvert.
Aubergine
11:49 21.05.2006
Synne blir 1 år 30 mai og vi har disse rutinene nå:
Våkner klokka 07.00 hver dag...
Spiser da brødskive og melk
Klokka 10.30 spiser hun grøt og drikker melk
ca11 sover hun luren sin(har bare en om dagen) Sover som regel 1 1/2 til 2 timer.
spiser middag ca kl 15(med vann)
kveldsmat(grøt&melk) ca 18.30
Klokka 19.00 er hun i seng og sover til kl 07 igjen...:)
*snippsnapp*
23:16 31.05.2006
Klompen min sover enda to lura på fra 11/2 til 3 tima på dagen i vogna. Ca 8.30 til 11 og 13 til15. Må da vekkes!Våkne i 6 tia og legg seg i 19 tia, stuptrøtt.
Storebror skifta dagsrytme i 12 mndalderen, og begynte sove fra 12-15. Men det var en overgang. Vi spiste når han begynte å bli trøtt i 10.30-11 tia. Skal da sies at han var (og er) glad i mat enn hvor trøtt han var!
Barn trenger en fast dagsrytme, med faste måltider og sovetider. Og utetid. Tror det gir trygge barn...
Du må bare finne deres...
mai-barn mamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------