Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

Et lite tips for såre stumper:-)
22:29 23.06.2006
En salve som heter Inotyol, og fåes kjøpt på apotek:-) Er bedre enn vanlig hvit zink-salve, men inneholder også litt zink. Anbefales på det sterkeste!!
Anonym
Sv: Et lite tips for såre stumper:-)
16:57 24.06.2006
er ikke det en salve til psoriasishud??
Jeg kjøpte den, og prøvde på snuppa da ho var født.. men jeg synes den var rett og slett fæl å få av igjen..
Twig
21:59 24.06.2006
Nei, det er en sårsalve for å ha på såre barnestumper, og det var jordmor som tipset meg om den. Den er ikke vanskelig å få av igjen. Da er vanlig zink salve værre, for å si det sånn. Jenta mi var sår den ene kvelden, men fin den neste etter å ha brukt Inotyol. Virkelig bra!!
Anonym
15:09 25.06.2006
Ja dette kan jeg skrive under på! Jeg hadde prøvd alle råd mellom himmel og jord når mellomste mi hadde bleieutslett. Så var det en på apoteket som anbefalte denne for den hadde moren hans brukt på han da han var liten. Og bleieutslettet har jeg ikke sett siden og det er over 1 år siden hun hadde det. Vi bruker den daglig ved bleieskift. :D
Nusseline *med 3 små*
18:29 27.06.2006
det står at den brukes på psoriasis på min..
Twig
00:33 2.07.2006
Notert!
&#9829magandang anak ko&#9829
22:13 24.07.2006
Følgende sto i felleskatalogen:

Inotyol Selena Fournier
Tjærepreparat.
ATC-nr.: D05A A-
SALVE: 100 g inneh.: Ichthammol. 1,5 g, zinc. oxid. 15 g, titan. dioxid. 5 g, adeps lanae, vaselin., lavand. aetherol., aqua purif.
Indikasjoner: Psoriasis og eksem.
Dosering: Påstrykes i et tykt lag en til flere ganger daglig.
Kontraindikasjoner: Væskende og infiserte sår.
Forsiktighetsregler: Påføringsområdet rengjøres før påsmøring.
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ikke risiko for fosterskader. Langvarig bruk over store hudområder bør unngås. Overgang i morsmelk: Må ikke brukes på brystene i ammeperioden.
Bivirkninger: Sjeldne (<1/1000): Kontaktdermatitt.
Egenskaper: Klassifisering: Lindrende og beskyttende salve ved kløende dermatitter. Virkningsmekanisme: Iktammol virker keratolytisk og svakt desinfiserende. Sinkoksid har adstringerende effekt. Titandioksid har kløestillende effekt. Salven har inflammasjonsnedsettende og gode dekkende egenskaper.

Pakninger og priser: 50 g kr *.
m@mzn&gullpia f.270606
20:24 25.07.2006
inotyol er det eneste som fungerer her på sår stump,, smører og på et tykt lag når jeg vet det blir en stund til neste bleiskift, f, eks, når vi skal på biltur,,,
Dano
22:50 28.07.2006
min tante brukte noe som het fiolett på sin sønn. fikk kjøpt på apoteket. om denne fins enda veit jeg ikke. dette er 19år siden... men alt som fikk denne salven på seg ble fiolett..
eline sin mamma
12:03 14.08.2006
Jeg bruker Dr. Berthelsens barnesalve, og den er noe av det bedre jeg har brukt...den såre stumpen er borte på et blunk. Fås kjøpt på apoteket..
lilen06
04:28 27.12.2007
kryatall fiolett....en eller annen kaliumforbindelse.....er ikke å anbefale for små babystumper.......eller noen andre stumper heller......
nakedgun
14:53 14.08.2006
Helt enig! Inotyol er det eneste som blir brukt hos oss også.
tutekopp
11:25 28.09.2006
Dersom det er åpne sår kan ikke fiolett brukes..
Men funker veldig fint når sår er grodd eller i ferd med å komme...
tillab *og lille embla*
19:42 11.10.2006
Hei!
Inotyol bruker vi på nyfødtintensiven, så den er helt klart flott å bruke. Krystallfiolett bør kun brukes om man har prøvd salve ett par dager, da den er veldig sterk.
mamman til Adriana
22:37 19.10.2006
Fikk anbefalt Inotyol på nyfødtavd for snart tre år siden. Letteste måten å få den av på er ved hjelp av en våtserviett.
monix1
10:21 25.12.2006
Jeg er også vant med å bruke Inotyol på jobb, men hjemme på min lille frøken synes jeg at Weledas stellesalve med sink i er fantastisk! Er hunden rød er det bare å smøre på, og ved neste bleieskift er det merkbar bedring! Den anbefales til alle!! (Kjøpes i helsekost)
LilleMalin
20:03 18.01.2007
Inotyol er absolutt det beste, synes nå jeg og anbefaler den på det sterkeste. Den kan være litt vanskelig å få vasket av igjen, men bruk bare ren babyolje på kluten og salven forsvinner med en gang. Olje kan brukes for å få bort alle fete kremer :)
Maisenmy
23:28 23.01.2007
Inotyol er kjempebra :-)
mammatilverdensvakrestejenter!
18:33 28.01.2007
Bruk heller potetmel! Billig og funker veldig bra :)
Anonym
21:34 4.09.2007
Skal Inotyol vaskes av igjen??? etter hvor lang tid??
Attilla og Nicklas*PÅ OVERTID*
23:27 4.09.2007
Synes den beste på snuppå mi e Unguentum. Den smører eg med 2 ganger te dagen. Om morgenen og til kveldsstellet... Får aldri for mye av den.
*Glofygirl*Fikk*Ei*Jente*
19:14 9.09.2007
Er det noen som vet om denne salven fungerer på andre typer utslett/eksem også?
Anonym
13:01 20.12.2007
Inotyol funker ikke hos meg!?! trur jeg har prøvd alt (ikke potetmel da, trur jeg skal kjøpe litt i dag). Lufttørking i lange baner (bæsj og tiss overalt) sinksalver kjøpt i butikker og på apotek. Hold på sånn i flere uker, spørt helesøster men hun også annbefaler Inotyol. Men hun er fortsatt sår! Føler jeg bruker nesten hele dagen for å bli kvitt sår stump, hva i all verden er det jeg gjør galt??
Snublekjeks
04:37 27.12.2007
siden du har forsøkt lufttørking er det sikkert ikke soppinfeksjon.....kanskje noe du spiser som gjør bæsjen sur.....som igjen irriterer huden....eller kanskje typen bleie ungen reagerer på, vet ikke hva de inneholder......men åpner du en våt bleie er det en gelemasse inni, kanskje noen unger reager på dette.....
er utslettet tørt vil zink etc bare gjøre det værre da det er uttørrende, så da ville jeg kanskje forsøkt litt matolje....men vanligvis er det relatert til noe mamma spiser eller drikker som barnet ikke tåler.....dersom du ammer da......
nakedgun
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------