Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
til alle pappaer
20:52 18.07.2006
samboeren min vil så gjerne at jeg skal føde helt uten smertestillende i basseng. jeg er litt mer åpen for dette med epidural og sånn, og er egentlig litt engstelig for disse smertene og hvor vondt det blir og sånn. men mener dere at han bør få ha noe å si her, eller bør det være helt opp til meg når det først skjer?
jeg blir takknemlig for alle svar
hambimor
Sv: til alle pappaer
01:36 25.07.2006
Jeg er da ingen pappa, men svarer likevel... asså det er din kropp, om du er i basseng så er det varmt vann som kan lindre smertene dine, men jeg har født to ganger og jeg vet hvordan det er for kroppen... jeg vil ikke anbefale deg å ta noen stanpunkt i forhold til hvilke smertestillende du skal bruke eller ikke bruke.. det hender at jordmor faktisk anbefaler smertestillende også om man gå lenge med smerter, det er for at mor og barn blir slitene av dette, og det er en påkjenning for begge parter....

Ikke la partneren din avgjøre dette, det kjenner du selv på kroppen om du trenger eller ikke. Jeg for min del fødte uten smertestillende og det gikk helt fint, men jeg har hatt raske fødsler så det hadde ikke vært noen midler som hadde rukket å virke før barna hadde vært ute heller. dette er helt individuelt.. :o)

Lykke til :o))
Anonym
13:52 31.07.2006
Jeg er kommende pappa, og for meg høres dette ut som en avgjørelse som du bør ta selv. Kona skal i allefall få bestemme helt og holdent hva hun vil.

I og med at jeg ALDRI kommer til å få oppleve noe liknende så føler jeg ikke at det er min oppgave å vurdere hvordan det skal gjøres. Ikke skjønner jeg HVORFOR jeg skal mene noe om det heller (med mindre det er religiøst da). Annet enn å støtte den avgjørelsen som hun tar altså.

Pappa i januar!!
10:25 15.08.2006
Hvorfor vil han det?
Er han redd for at smertestillende vil påvirke barnet, er han scientolog eller er det bare en fiks idè?
Det er du som skal gjennom en fødsel og det er du som kommer til å kjenne hva du trenger for at det skal bli en mest mulig positiv opplevelse.
Jeg må vel inrømme at jeg stort sett synes menn blir veldig mye overkjørt når det gjelder barn og avgjørelser, men hallo!
Din kropp, dine smerter, din avgjørelse!
Limpalot
13:47 16.08.2006
Helt enig med siste innlegg. Stapp kroppen din full av epidural! Hadde det vært farlig i det hele tatt ville du ikke fått det. Han er direkte slem om han prøver å tvinge deg til noe annet. Ignorer tøysepraten hans! Lykke til!!!
Pappaimars
17:13 4.09.2006
Snodig. Kanskje han er redd for virkningen av medikamenter på bebbisen?
Jeg er tobarnspappa og maste på kona ved begge fødslene om at hun måtte bruke smertestillende med en gang hun følte behov for det, ingen vits i å gå rundt og ha så vondt.

Men ved begge fødslene så gikk det så fort at når hun skreik ut: " NÅÅÅÅÅÅÅÅ vil jeg ha smertestillende" så var det faktisk allerede over. (Hun er litt stolt over det - to fødsler uten smertestillende) Men jeg synes det er litt tullete å ikke bruke mulighetene som er der.
LillaPilla
22:40 6.09.2006
Helt enig med alle her, det er opptil deg og helsepersonellet. Han vet ikke hvordan det blir og kan ikke nekte deg det. Det er du som føder, han er kun en støtte
Bigespen
16:00 21.02.2007
Han vet ikke hva han prater om! Han har ikke kjent smertene i kroppen! Det er lett for han å sitte og "skreddersy" din fødsel, det er ikke han som skal føde! Alle fødsler er individuelle, noen trenger smertestillende, andre ikke. Regner med det bare er uvitenhet fra hans side, ellers hadde jeg hatt lyst til å kalle han en DUST! (sorry..)
Anonym
23:48 21.02.2007
Ingen pappa her heller... men jeg lurer meg bare på om denne ideen han har er fordi han har sett det gjennom media eller?
Anonym
18:51 14.04.2007
Det er helt og holdent den fødene sitt valg!
Ingen andre enn den fødene kjenner smertene, og da er det heller ingen andre enn den fødene som kjenner hva hun trenger for å få det til.

Klart det å føde på naturens måte er det naturligste for å si det sånn, men nå lever vi i 2007 og det finnes hjelpemidler, så hvorfor ikke bruke de?
Ungmann
20:23 22.04.2007
Jeg har født fem barn uten smertestillende midler. Men det har vært opp til meg, ikke opp til han.

Han har faktisk aldri sagt et ord om smertestillende, verken fra eller til. Hvorfor skulle han det?

Kanskje du ikke en gang har mulighet til å føde i basseng. Kanskje det skjer noe, som gjør at du MÅ ha smertestillende, f.eks. et akutt keisersnitt.

Ikke la deg presse!!!!

fembarnsmor
23:08 10.05.2007
Amen til alle svarene du har fått. Og forrsten - det er IKKE smertestillende å være i vann. Bare tull, jeg lå i badekar en stund under åpningsfasen, og ble bare utrolig klam i tillegg til de grusomme smertene. Be om epidural, du - og får du problemer med å overbevise ham, så be ham bli med på samtale med jordmor før fødselen!
Saralee
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------