Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
ok jenter -klare for verdens BESTE sjokoladekake???
10:33 30.08.2006
Greit, det er tidenes kaloribombe, men sååå god! Og så enkel. Dette er til langpanne, men den kan fint delast på to til springform. Ved ein glipp lagde eg an uten egg ein gang, og det og gjekk fint for dokken som ikkje tåle det..
Nam nam sjokoladekake (prinsessekake)
del 1:
9 dl kveitemjøl
9 dl sukker (ja det stemme...)
1 ts salt
2 ts natron
1-2 ts vaniljesukker
del 2
400g smelta smør
4 1/2 dl lunka vatn
4-5 ss kakao
1 beger rømme
4 lett sammenpiska egg
Bland dei to delane kvar for seg, så samen og ta med egga. (trenge ikkje vispa -alt bare rørast samen)
Steik i langpanne 180 grader ca 30 min
glasur:
200g smelta smør
10 ss mjølk
4 ss kakao
3 ts vaniljesukker
1 pk melis
Nå e det bare å baka, nam nam (knallfin til frysing og!)
Mammatileiprinsesse
Sv: ok jenter -klare for verdens BESTE sjokoladekake???
09:38 4.09.2006
He he,denne har jeg også,og den er superpopulær her,verdens beste sjokoladekake :-D
Vi kaller den texas-kake,vet ikke hvorfor :-)
superglad81 med jentebaby
21:56 6.09.2006
den er knallgod. HAr bakt den selv. Finnes på kakemonsen.no og kalles texas kake
Anonym
23:06 7.09.2006
TUSEN TAKK, etterlyste akkurat kaken på skravlesiden.. visste ikke at det fantes en egen side for oppskrifter (som er midt i blinken for meg)
tusen takk nå blir nok sambo glad
meg vel
19:01 8.09.2006
nam nam - ja denne skal egprøve til buesdags selskapet her neste helg.
tusen takk for oppskrift ;)
Pia81
22:41 13.09.2006
da har jeg laget prinsessekaken, og den ble helt fantastisk god - fryktelig mektig da... nam nam nam
meg vel
19:15 28.07.2007
Veldig god, men neste gang kommer jeg til å bruke enda mindre sukker. Synes det ble litt vel søt. Brukte 7dl sukker, mot 9 dl som det egentlig skal være.
23:21 17.08.2007
Kan man bytte utmelka og rømmen med melkefrie produkter? soyamelk og noe annet kanskje? har en liten en som er hyyyyyper allergisk mot melk,men han har jo snart bursdag...
11:15 8.09.2007
Denne sjokoladekaken er bare helt fantatastisk, og enda mer fantastisk blir den med dette fyllet:
SJOKOLADEFYLL
200 g sjokolade (ta det du liker best, feks. kokesjokolade, firkløver, melkesjokolade)
100 g meierismør
1 dl kremfløte
1/2 dl sukker
Smelt smør og sukker sammen først og ha så i sjokoladen som smelter i blandingen. Bland inn fløten til slutt. Blandingen skal ikke koke. Bre fyllet over kaken. Det stivner i kjøleskap.
12:15 1.03.2008
ble skuffet over glasuren..men neste gang skal jeg ha min egen glasur på..åsså var d for lite med 30 min ..i min stekeovn hvertfall..så den var rå i midten..
13:34 10.03.2008
denne skal jeg få bakt til svigerfar som har bursdag snart:):)
så blir det vel noen rester til min kjæres bursdag...han har bursdag bare 4 dager etter svigerfar.... =)
11:51 19.04.2008
Jeg lagde sjokoladekake i går med Kakefyllet timothei hadde skrevet. ALLE ELSKET DEN!!! :-) Kaka var saftig og god men en annen type glassur. ÅÅH. Hele er borte nå :P
11:35 11.05.2008
Stekte kaken min i 1 time, og likevel ble den litt rå?? Steker dere den seriøst bare 30 min?? Synes den var veldig god likevel, men fikk jo mageknip pga at den ikke var skikkelig stekt...:/
11:57 11.05.2008
jeg satt også klokka på 30 min, men det visste seg at den var helt rå i midten, så jeg stekte den i 45 min + og da var den jo ferdig..
Og jeg må da få lov til å takke deg HI, for dette var en nydelig kake utentvil, selv om den er ganske mektig, så man orker jo ikke mer en et stk, alle som har vært på besøk har skryt masse på den kaka :)
Anonym
22:27 12.05.2008
Da er min kake ferdig, gleder meg til å smake på den! =)
11:08 16.05.2008
Ok, holder på å bake den nå, men manglet natron. Brukte ca 2 ts bakepulver i stedet......Tror du det går bra? Hadde heller ikke så mye rømme som skulle til. Men siden jeg reduserte oppskriften til 3/4 av det du oppga, så gjør det kanskje ikke noe det heller at det ble litt mindre rømme i forhold til det det skulle?
Er litt spent, ja. Siden jeg avviker litt fra oppskriften. Hva tror dere? Har natron og rømmen så mye å si?
13:41 8.06.2008
Da har jeg fortært 2 stykker av kaken og er dritkvalm, det er slemt og legge slike gode oppskrifter ut her for oss gravide, og jeg som skulle klare meg uten søtsaker dette svangerskapet...:)
Blir bursdagskake til datteren min dette:)
Men er det andre som erfarer at den er vanskelig å dele(gode råd), sprikker lett liksom