Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Begavede Barn

På oppfordring har vi opprettet dette forumet slik at foreldre med spesielt begavede barn kan diskutere og utveksle erfaringer.
Pjokken vår på 5 mnd sier fra når han har bæsj i bleia
14:04 22.10.2006
Synes bare det var morsomt. Han lager prompelyd med leppene rett før han bæsjer og helt til bleia er skifta.
Jurid
Sv: Pjokken vår på 5 mnd sier fra når han har bæsj i bleia
20:04 28.10.2006
Det er morsomt at han lager prompelyd før han bæsjer og til bleia er skiftet, men har vanskelig for å tro at han er bevisst på at han har bæsjet. Det tilsier en kontroll over kroppen som barn på 5 mnd ikke har...
Maud
20:21 28.10.2006
Ja, det er vel litt overdrevent å si at dette barnet sier ifra det har bæsj i bleia. Det er vel mer at han lager lyd samtidig som han gjør det. Og det gjør jo menn i alle aldre - lager lyd når de bæsjer, mener jeg ...
MaLa
23:15 6.12.2007
Det der gjorde lillebop også fra hun var fire-fem måneder. Nå har hun fått dilla på lyden så hun sier den utenom også. Hun sier alltid ifra når hun skal bæsje.

I dag skifta jeg faktisk den første bæsjebleia på henne på ca tre måneder (hun er 6,5mnd) jeg hadde tydeligvis ikke hørt henne når hun sa ifra så hun hadde krøpet inn i en krok i stua og gjort fra seg.

Hehe:) Ganske artig at de sier ifra.
JuleMette OverBekkenEtterGrøt
10:05 8.12.2007
Jeg tror forresten ikke at dette har noe med å være begavet å gjøre altså. Jeg vil ikke ha pepper for det:) hehe.

I mange land bruker faktisk ikke babyer bleie ettersom de fleste barn på en eller annen måte sier ifra dersom de skal tisse eller bæsje, det gjelder bare å lære seg å tolke signalene til babyen sin. Nå er kanskje jeg og HI kanskje ekstra heldige siden våre barns tegn er muntlige er dermed lettere å fange opp;)
JuleMette OverBekkenEtterGrøt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------