Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Brystavvenningsdebatten

Hvordan avvenne en gutt på 19 mnd på natta?
17:08 2.12.2006
Blir sliten av denne nattamminga og nå er han jo blitt så stor.Ligger oppi senga vår,men tenkte å legge han i sprinkelseng på eget rom i jula.Gruuuer meg:(Skal ikke slutte på morgen og kveld,men natta!Han har aldri villet ha smokk eller flaske..
Han vil ha flere ganger om natta og finner frem selv,men jeg blir veldig sliten på jobben av den avbrutte søvnen jeg har hatt i et og et halvt år..
2_prinser
Sv: Hvordan avvenne en gutt på 19 mnd på natta?
21:21 5.12.2006
Hei, vi har nettopp avvent vår toåring og det har gått kjempefint. Hun er så storat vi kan forklare henne ting, og vi har sagt at nå må vi slutte med nattpupp fordi det er ikke bra for tennene. Hun skjønner at etter tannpuss er det ikke mer pupp.

Vi har gjort det sånn at mamma har lagt seg på et annet rom og far har tatt henne om natta når hun har våknet. Det har gått over all forventning, for bonusen er jo at etter noen tøfe netter sover hun mye bedre og dypere.
Vi fant bra metode i Elisabeth Gerhardsens bok "gode knep fpor småbarnsforeldre".
Lykke til!!
Mamman til Astronauten
19:56 6.12.2006
Tusen takk for svar:)Tror pappan må ta en tørn på nettene her også:)Takk også for boktipset=o)
2_prinser
17:36 29.08.2007
anbefaler at du legger han på eget rom så fort som muligødelegger tennene.både du å ungen får for lite søvn.
de skriker ikke mange nettene før de ikke gidder mer.
snuppa vår slutta m nattpupp når hun var 7 mnd,sover som en stein i egen seng på vårt rom.
GRAM
20:29 8.12.2007
Amme på natta skal man slutte med når ungen får 2 faste måltider på dagen, altså ved 6-7 mnd alder... er dere helt syke i hodet som nattammer barn når de er så gamle... Tenk på tenner. Kommer det tann er det ihvertfall slutt på nattamming. Dette er så egoistisk av mødre å drive med mener jeg....
MiPE
20:23 12.12.2007
MiPE: Du er klar over at noen unger er FØDT med tenner? Skal de aldri få pupp, da?
engletrollet
22:13 12.12.2007
Ja det er sant, tenkte ikke på det. Men å amme på natten til barnet er 19 mnd synes jeg er drøyt uavhengig av tenner.. Det er jo ikke nødvendig!
MiPE
20:51 25.12.2007
viser til denne siden....siden du mener at vi/de er syke i hodet! Før du skriver sånt til noen som skriver her for å få noen råd og litt støtte, så bør du gjøre hjemmeleksene dine.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=71

Anonym
16:49 30.12.2007
Tusen takk for linken:)Og jeg er ikke syk i hodet nei.Gutten har bare hatt godt av mm han har fått og tennene er like fine.)
2_prinser
19:39 30.12.2007
Hei!
Lurer bare på om du har avvendt han jeg?
Jeg ammer jo snuppa mi på 16 mnd om natten enda, og kunne gjerne tenkt meg å få noen tips om nattavvennig:-)
Mest p.g.a. at jeg trenger sammenhengende søvn nå, har to tette og nå vil jeg sove igjen!
OsloMor
18:26 31.12.2007
Han får enda han hehe ellers hadde jeg med glede gitt deg noen råd:)Lykke til med avvenning da.
2_prinser
18:48 31.12.2007
Hjelpes. Hvis jeg skulle amma min sønn på 19 mnd, hadde jeg hatt to å amme samtidig. Kunne aldri falt meg inn...
Anonym
14:11 1.01.2008
Nei, der ser du anonym 18:48, noen er mer utholdende enn andre.
OsloMor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------