Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Hvor gammel kan eller bør barnet være før det selv skal få bestemme hvem han/hun skal feire jul hos?
12:15 10.12.2006
Hvor gammel kan eller bør barnet være før det selv skal få bestemme hvem han/hun skal feire jul hos? Jeg bor ikke sammen med barnets far, oh har ikke gjort det siden hun var 1 år gammel. Nå er hun 10,5 år. Jeg venter en liten en rundt juletider, og for barnet er selvsagt dette STORT da barnet har ønsket seg søsken i over 7 år. Men dette skjønner ikke barnets far... At barnet vil være hos meg hvis babyen blir født før julaften, og at barnet heller ikke vil dra til han om han ikke vil kjøre barnet hjem til meg om baby blir født i løpet av den tiden barnet er hos han. Noen forslag til hvordan jeg løser dette?
Og forresten, er jeg urimelig som mener at barnet kan ta bussen fra meg til han, en tur som tar 2,5 timer?? Det er ingen bytte av buss underveis. Barnets far mener at det er uaktuelt å la barnet ta noen buss før barnet er 13 år..
Spunky, høygravid
Sv: Hvor gammel kan eller bør barnet være før det selv skal få bestemme hvem han/hun skal feire jul hos?
02:10 15.12.2006
Her i huset har jeg to pendle barn 11 og 7 år. Vi lar barna bestemme.....eller vi har 2hver jul men snakker veldig med barna om dette og gjør det veldig klart at det er ikke barnas skyld i at vi ikke bor sammen og at de ikke skal tenke på å ha dårlig sammvittighet men velge ut i fra hvor de ønsker og har lyst til å være.
Han på 11 vil være hos meg ,mens han på 7 ville være hos far og vi respekterer dette begge to.
Ang buss tror jeg det er 5-7 års grense å reise alene.Har lest veldig mye om dette for barna mine måtte nylig begynne å pendle til far som flyttet til andre siden av norge, men dette er fly. Der er det 5 år.
Angelica 4pp
Sv: Hvor gammel kan eller bør barnet være før det selv skal få bestemme hvem han/hun skal feire jul hos?
22:54 11.04.2007
Jeg tror det er sånn at barn skal høres i saker fom de er sju år og at det de sier skal legges stor vekt på fom de er 12 år.
Anonym
03:20 24.05.2007
har en på ca 10 år som har pendlet mellom 2 hjem siden har var 16 mnd, vi hadde 50/50 frem til skolestart, nå har jeg satt mine egen følelser til side og latt han bestemme selv
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem