Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

stooor aldersforskjell
20:13 7.01.2007
Vi er prøver på en liten etterpåklatt.

Det vil være minst 7 år mellom yngste barn og den nye babyen.

Er det noen med slike erfaringer her?
Alva4
Sv: stooor aldersforskjell
11:50 15.02.2007
Hei Alva4

Har ikke barn med stor aldersforskjell, men er selv atpåklatt:)
Tenkte det var relevandt nok til å svare. For meg har det utelukkende vært positivt, men det er jo selvfølgelig forskjell fra familie til familie. Har en søster som er 9 år eldre enn meg, og en bror som er 7 år eldre. Vi er kjempe gode venner, og var det gjennom hele oppveksten også. De to med bare 2 år mellom har hatt det "værre":) Mer søsken rivalisering der, også i voksen alder. Flott å være attpåklatt synes jeg:) Go for it!!!

"klatten"
Anonym
12:53 17.02.2007
Her i huset er det 7 år mellom alle tre. 0, 7 og 14. Og det er ullikt hvordan barna reagerer. de to eldste er jenter og hun eldste reagerte med voldsom sjalusi da hun fikk en lillesøster. Og sånn er hun egentlig enda mot sin lillesøster.
Nå er det kommet en lillebror og begge jentene takler dette kjempefint. Og nå er det stort sett bare harmoni her hjemme:-) Foruten vanlig tenåringstrass og 7 årstrass.

Det viktigste jeg har lært er at uansett alder trenger alle barna masse oppmerksomhet. Det er litt farlig å si at de eldste klarer seg selv, for det er ikke alltid riktig.
trebarnmam
11:05 26.02.2007
har 2 pie med 9 års forskjell....Eldsta har ikke vist tegn te sjalusi før no nyli,og minsta e 18 mnd no. Det ska sies at minsta har epilepsi og har fått endel mer oppmerksomhet pga det. E stort sett aleina med dæm så av og tell sku æ ha ønska at æ kunne del mæ i 2...Har og erfart at dæm træng like mye oppmerksomhet og hjælp,bare på ulikt nivå..
pusipia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------