Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hun treffer eks
18:14 9.02.2007
Vet ikke om dette er rett forum, men prøver allikevel...
Jeg vet 100% sikkert at samboeren min har truffet sin eks, etter vi ble gravid. Det var kort tid mellom oss, og jeg føler hun ikke har glemt han helt.
Jeg har båret denne mistanken en stund, og en dag gjorde jeg det ulovlige.. Jeg leste SMS'ene på mobilen hennes, og ganske riktig, De hadde truffet hverandre, mens jeg var borte. Her var det typen " Gla i deg også enda, kos å være sammen igjen" "Sov godt, hilsen din (navn)" Dette er selvfølgelig veldig sårende for meg, for jeg elsker henne.
Dilemma er:

1. Sier jeg at jeg har lest hennes SMS, blir det huskestue og hun kommer til å bli meget sint. Skjønner godt hun ikke stoler på meg da og det er ikke bra å gjøre, men mistanken ble for sterk. Det kan ødelegge forholdet også og vi flytter hver for oss.

2. For at dette ikke skal plage meg, føler jeg at jeg må si noe, dette gnager noe intens. Er ikke av den sjalu typen heller, men følte det var noe muffens.

Hva sier dere jenter, hva anbefaler dere en vordende far å gjøre?
Anonym
Sv: Hun treffer eks
17:42 11.02.2007
Du kan rett og slett si hva du føler.. prøv å fortelle henne hva du mener og føler uten å nevne noe om at du har lest hennes sms....
Si at du har en magefølelse som sier noe er galt.. at du vil ha et svar på ting.
Nekter hun på å ha møtt fyren, så kan du konforntere henne med disse meldingene.

Men selv om hu møter eksen sin behøver ikke det å bety at hun har kjærlighets følelser for han. Hun kan være glad i denne personen uten å føle annet enn vennskap...Og har de en lang historie sammen er det kansje vanskelig å kutte helt og tvert... selv om han eksen kansje har følelser for henne enda, er det jo ikke sikkert hun har det....

Men snakk med henne.. det er det aller viktigste...
Anonym
14:50 11.03.2007
Hei:)

Du kan jo si at en kamerat av deg så dem?
Bare en stygg ide:)
Anonym
22:16 20.03.2007
Si hva du føler, men la det forbli en hemmelighet at du har lest sms-ene hennes. Fortell hva du mistenker og hva som gir deg disse følelsene. Fokuser på hva du vil med forholdet og at du er glad i henne. Spør henne hva hun vil med forholdet deres. Bli enige om hvordan dere kan styrke forholdet deres. I det hele tatt er det på tide med åpen kommunikasjon.

En ting kan jeg love deg og det er at når barnet kommer trenger dere et sterkt forhold som tåler en trøkk! Det er viktig å ha en god kommunikasjon. Kanskje det er en god ide å gå på kommunikasjonskurs/samlivskurs, for eksempel PREP-kurs?

Lykke til!!
blond
21:30 25.03.2007
Hva tenker du om svarene du har fått her?
blond
21:54 9.04.2007
Om du har spurt henne om dette før du leste sms'ene hennes, så står du sterker. Vært der selv og gjort det samme med samme mistanken. Jeg holdt det inne, noe jeg egentlig føler jeg gjorde feil. Jeg burde rett og slett sagt at dette plaget meg såpass at jeg gjorde det man ikke gjør. Snoket.

Du vet hun har truffet ham, og det i seg selv vil sakte men sikkert ødelegge forholdet deres uansett.

Dette med at man ikke skal kunne se i meldingene til partneren synes jeg er tull egentlig. Har man ingenting å holde skjult, så gjør det ingenting at partneren ser det, og i et forhold bør man ikke holde ting skjult. r det noe man ikke ønsker at partneren skal finne ut av, så bør man tenke seg om hva slags forhold man har.

Jeg synes du bør konfrontere henne med det du kaller mistanker. Sier hun at det er tøv, så vet du at hun lyver for deg. Da kan du si at du VET at hun har truffet ham, men behøver ikke å si hvordan. Det er faktisk hun som har noe å forsvare her.

Uansett hvordan du snur og vender på dette, så blir det oppvask med ubehageligheter.Men uansett bedre før enn senere.
galeganiN
22:13 23.09.2007
Snakk med henne... Noen ganger så er mld "tatt litt ut av sammenheng" og du går kanskje og grubler og har det vondt uten grunn. Jeg venter barn nr 3 med min samboer og for meg finnes det ingen andre. Likevel så snakker jeg en sjelden gang med noen av mine ekser, uten att det betyr annet enn at de fremdeles er venner av meg. Er jo gla i dem som venner hvis du skjønner.....
Anonym
14:56 4.11.2007
oi...veldig sårt dette..

ville snakket med henne, det er jo det vi jenter vil:-) men lest sms hennes..? , mm, ville blitt rasende jeg da:-) kommunikasjon er nok svaret her, tror dette ville tære på deg fremover og kan sprikke en dag..lykke til:-)
Anonym
Hva så??
13:37 11.02.2008
Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt rett ut: Har du truffet ham?

- Sier hun JA, kan du spørre hvorfor, hun burde ikke ha noen interesse av det, i og med at hun har valgt deg. Forstår man kan ha vennskap, men setter hun det høyere enn dine følelser har dere ikke så mye fremtid sammen uansett.
For et åpent og godt forhold burde du si hva du har gjort. Men hvorfor skulle hun bli sint for det? Har hun noe å skjule? Ikke? Da burde hun være interessert i å berolige deg. Blir hun sint for at ikke du stoler på henne? Vel, sinne går over. I det minste vet dere at dere har et problem med tillit som dere må jobbe med.

- Sier hun NEI, vet du at hun er en løgner. Da har dere ganske mye å jobbe med, og smuglesing er ikke noenting i forhold til hva hun driver med.
Anonym
13:44 11.02.2008
Si til henne at du vet hun har truffet eksen. Hvorfor? Og hvorfor har hun ikke fortalt det til deg?

Begynner hun å spørre deg hvordan du vet det, - si INGENTING. Hun vil ha info for å kunne si minst mulig.

Hvis hun ikke forteller, er hun skyldig.

Hvis du vil beholde henne må du konfrontere henne raskt, før hun stikker. Hvorfor vil hun være noen andres? Det sto "din...."
Hvorfor holder hun evt kontakten med noen hun ikke vil ha? Det er jo ikke snilt når han vil være "hennes"?

Uansett - lykke til!
Anonym
16:59 13.02.2008
Jeg hadde sagt det rett ut at jeg leste meldingen jeg. Jeg hadde ikke klikket på typen min hvis han hadde gått inn på mobilen min,nettopp fordi jeg ikke har noe og skjule. Om hu blir litt sint til og begynne med så forstår hu vel at du i bunn og grunn gjorde du det fordi du er redd for og miste henne. Følg magefølelsen!!
SOMMERSMILET
21:33 1.03.2008
Jeg syns du ovverreagerer, hun har sikkert tatt en kaffe eller to og pratet og kost seg. Noen føler behov for å oppsummere livet sitt i en sånn situasjon. (gravid)

Hva er du redd for? Hun bærer ditt barn. Det er ikke alt som er behagelig å fortelle, trenger ikke bety at det er noe ulovlig eller snuskete av den grunn.

Du har snokt, det kan du aldri aldri aldri si noe om, og det er faktisk med de forutsetningene du fikk den infoen du nå har. Det må du nå leve med. Håper du aldri snoker igjen.

Anonym
15:59 12.03.2008
Jeg har vært på den andre siden, dvs hatt et forhold til en bekjent som nok overskridte grensene for hva min samboer syntes var ok, selv om jeg teknisk (fysisk) holdt min sti ren. Jeg ble "busted" av min samboer fordi han snoket i min telefon og mail. Jeg lot først som om jeg ble skikkelig forbannet på ham fordi han hadde vært inne på mine private områder, og han var veldig lei seg for dette. Men innerst inne skjønte jeg ham skikkelig godt, og faktisk syntes ikke hans overgrep var verre enn mitt. Man har ikke lov til å bli sint fordi noen krenker en når man selv har vært uryddig. Dette fortalte jeg ham også. Og vi ryddet opp. Problemet var bare at han utviklet en vane med å snoke, og "alt" ble lest i verst tenkelige mening. Han sa aldri noe først, men det kom bestandig i fylla. Så vi måtte ha en skikkelig samtale hvor jeg sa at han måtte slutte, ikke for min del, men for sin egen del. Absolutt alt kan bli verdens mest truende situasjon tatt ut av kontekst.

Din samboers meldingsutveksling var ikke bra i mine øyne. At hun treffer ham bak din rygg, er jeg tilbøyelig til å kunne synes er helt greit, de hadde kanskje behov for en prat, og det er ikke grunn til å uroe deg unødig. SMS i etterkant føltes kanskje naturlig for dem der og da, men ikke på den måten. Ekser skal ikke si din (navn).

Jeg synes du skal ta opp dette med henne, ikke noe lureri. Ikke minst fordi jeg ikke liker fremgangsmåter der man legger en felle. Si at du har hatt en urolig følelse i magen, og som følge av dette, har du gjort noe du absolutt ikke er stolt av. Si unnskyld, men si samtidig at du trenger en avkreftelse på dine vonde mistanker.

Lykke til!
Anonym
16:48 22.03.2008
Tror jeg ville sagt det som det er...
Er selvfølgelig en dårlig start på en samtale at man ikke stoler på hverandre og snoker... men det vil gnage i deg for alltid hvis du ikke sier noe. (Hun vil vel også føle seg dårlig! En snik og en snok!)

Er det mulig for deg å si at det er ok at de treffes, så lenge hun har et avklaret forhold til hvem hun vil være med? Men at dette selvsagt skjer i full åpenhet (og i offentlighet) og at det er viktig for deg at hun har sagt det til deg først og at du kan stole på henne?

Hvis det ikke er greit for deg at de treffes, må du si det! Hør på din egen magefølelse og ikke vær "grei" hvis det strider mot din "indre stemme".

Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------