Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Brystavvenningsdebatten

Nattavvenning- hjelp. 12 mnd. (samme som småtroll 1-2)
12:08 15.02.2007
Jeg ammer fortsatt om natten, 1-2 ganger. Snuppa våkner, og vil ikke roe seg uten at hun får puppen. Hvordan i all verden skal jeg få sluttet?

Hun er 12 mnd.

Er det like greit å slutte med kveldspuppen i samme slengen? det er kun før hun legger seg og om natten hun får pupp.

Når man da skal slutte, lar jeg henne ligge i sengen, eller skal jeg ta henne opp/ gå rundt med henne? Det virker som om hun blir mer våken av det, men hun blir enda mer sint om hun bare blir i senga.

Vi har prøvd at pappaen tar henne, og det gikk forsåvidt greit. Helt til 4-5 tiden. Da kapitulerte jeg selvfølgelig og ga henne melk... Pappen har en krevende jobb, og jeg er hjemme, så har egentlig lyst til å gjøre avvenningen selv.

Noen gode råd eller tips tas hjertelig imot!
Anonym
Sv: Nattavvenning- hjelp. 12 mnd. (samme som småtroll 1-2)
21:18 24.03.2007
har ingen gode råd til deg, men kan fortelle deg at vi er i samme bås.. nå våkner han heldigvis kun 1 gang pr natt, så jeg håper det skal gå over av seg selv på natten. men gruer meg veldig til jeg skal avvenne han helt. for han vet veldig godt hva han vil ha, og hvor han finner det....han får om moringen og som regel etter vi har komt hjem fra dagmamman. da skal han bare koooze.( kveld + 1 gang på natt)
Han holder på å får hjørne tenner, så jeg vet ikke om det er lurt å slutte nå.. da blir det dobbelt opp med skriking
Anonym
23:57 15.07.2007
er enda fler her.. min er snart 11 mnd gammel og våkner 1-2 ganger om natten, men det har blitt sånn i det siste for var en periode hun ikke våknet. så lurer på om det er tenner og varmen som gjør det og da når hun først våkner er det kun puppen som roer henne ned igjen,,
MammaMonica
22:58 20.07.2007
Her er en puppegutt til i gjengen. Han våkner bare en gang nå da, etter at vi har vært streng med leggingen hans i det siste. Dette opplegget med å la han gråte litt og gå inn nå og da gikk mye bedre enn forventet og det har ikke har påvirket han på noe annen måte enn at han sover bedre. Så nå håper vi egentlig at han skal klare å sove gjennom hele natta, hvis det ikke bedrer seg i løpet av et par netter kommer vil til å kjøre metoden på natta også.
Duracellpropellen
17:54 4.01.2008
I jula nå så fikk lillemora mi også pupp på natta, mest fordi vi var hos foreldrene mine og fordi jeg ikke ville at hun skulle vekke de som lå vegg i vegg med oss. men da vi kom hjem igjen så la far seg i kjelleren slik at han skulle få sove og jeg tok tørningen på natta. Den første natta var jeg inne og trøstet henne og ga smokken to ganger, andre natt så var jeg inne en gang og sist natt så hørte jeg at hun gryntet litt i tolv tiden på kvelden, men jeg gikk ikke inn. Hver morgen har hun sovet til ca halv åtte, og da legger jeg henne kl åtte på kvelden. Men d jeg gruer meg mere for er å avvenne henne på dagen, dvs hun får pupp til formiddagsluren og til kvelds og ev ved behov. Så d blir spennende å se om hun godtar å ikke få pupp i d hele tatt. Har to barn fra før, men de måtte bli vant til flaske fra de var bittesmå, pga sykdom, og puppen ble derfor for treg å suge på fra de var ca 7-8 mnd. de avvendte seg selv på en måte...

Men lykke til til alle.

Maren Elise og mamman
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------