Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Deling av reiseutgifter
11:00 1.03.2007
Jeg vet at det heter seg at man skal dele på utgiftene og at det kommer ann på hvor mye foreldrene tjener, men jeg har ingen inntekt, hvordan er det da???
Og far har ikke bil og sertfikat, men det går jo buss mellom oss.....jeg derimot har jo bil, men får kun barnetrygd, kontantstøtte og bidrag (kontantstøtten er for et barn som ikke er x`ens), jeg har liksom nok utgifter fra før, da det er jeg som kjører betaler alt for barna, klær og ALT de trenger....og bidraget fra far på tre barn er 1300 kr til sammen,hadde det ikke vært mer enn riktig at far kunne stått ansvarlig for bringingen mellom samvær???
Anonym
Sv: Deling av reiseutgifter
08:34 2.03.2007
Det går på inntekt ja. Men hvorfor ikke avtale noe med far da at han gir deg en viss sum i mnd for å kjøre barnet.

1300??? Kan ikke ha mye til inntekt da? På 3 barn. Du får vel minstebidraget av trygdekontoret?
**Angelica**
13:54 2.03.2007
Å avtale noe privat med han, er som å gå inn en avtale med veggen....de pengene hadde jeg ALDRI sett......

Joda, han har inntekt som bara det nå, han fikk nedsatt bidraget fordi han satt i en økonomisk krise for snart 4 år tilbake, men han fikk jo ordna det på politistasjonen, og nå har han flytta og bytta jobb (og dette meldte han ikke fra en gang før 1 år e.på, pga meg..., jeg har søkt om økt bidrag), nå tjener han mer og har samboer, og er ikke lenger i den økonomiske krisa han var i.... Han betaler 1300 ja, mens staten betaler 2450 (for jeg har jo barn med staten , he, he.....)
Anonym
17:32 5.03.2007
jeg leste an gang på NAV at reiseutgifter skal deles ut i fra inntekt ja, den som har lavest inntekt skal betale en viss % mindre enn den som tjener mest. Jeg prøvde den vesjonen til far til min sønn....men han blånekter, så vi er "blitt enige" ( eller han er blitt enig....) om 50 - 50, men det funker ikke litt en gang. Jeg har og hørt at man kan kontakte NAV og be de kreve far for reiseutgifter, på lik linje med bidraget....og jeg skal selv undersøke om det går an.....for jeg er ikke litt fornøyd med å stadig måtte betale mer enn det han gjør....
nora29
13:34 30.04.2007
faren må hente og bringe barn ved samvær.dette skal ikke moren betale eller gjøre fikk jeg høre av trygdekontoret.
Anonym
09:22 1.05.2007
Ja far har andsvaret, men hvis utgiftene blir høye skal de faktisk deles ut i fra inntektene til foreldrene.
**Angelica**
12:03 1.05.2007
Det stemmer som angelica sier her, blir de høye skal de deles. Jeg fikk til en priv avtale med barnefar for noen år siden da jeg hadde det trangt økonomisk, vi har høye reisekostnader, men en periode betalte han alt, skulle jeg betalt på det hadde ikke jeg og ungene hatt penger til annet enn havregrøt...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------