Hei
Trenger noen synspunkt.
Vi har tenkt å prøve på nummer 2. Har egentlig tenkt at jeg ville ha to skoleår mellom barna, men pga diverse så kan vi ikke starte prøvingen før nå. Jeg vil da få termin rundt julaften om det klaffer.
Har en del venners venner som har bursdag rundt jul og som har hatet dette, men om det ikke blir nå så blir det tre skoleår mellom barna mine. Det med to skoleår betyr jo ikke så mye før barna begynner på skolen, men da vil alderforskjellen med en gang bli større.
Hva tror dere er best for barna/dette barnet?
Blir det å bli født rundt jul (kanskje også på selve julaften) med alt det innebærer av presang og bursdagsproblematikk samtidig som man er yngst i klassen og begynner på skolen når man er 5,5 år bli veiet opp av det å ha to skoleår mellom seg og den eldste istedet for tre?
Vet at det ikke er sikkert søsken blir gode venner, men jeg ønsker å gi dem muligheten til å ha stor likeverdig glede av hverandre i oppveksten. I vår familie er det dessuten slik at våre barn ikke vil få kusiner eller fetre på sin alder, så i ferier vil de måtte leke med hverandre.
Nå er det jo langt fra sikkert at man får klaff første måned man prøver, men vi må jo vurdere det som en mulighet.
Ønsker mange synspunkt på hva som er best for barna/barnet.
(PS kanskje noen også kunne være så snille å poste dette på Skravle for meg? Kjenner flere her inne og ønsker ikke at de skal vite at vi prøver. På forhånd tusen takk for hjelpen) |