Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Kan den ene forelderen flytte til en annen by, dersom den andre ikke er enig?
10:51 19.04.2007
Finnes det regler for hvor langt man kan flytte uten å "be om lov" av den andre forelderen?
Anonym
Sv: Kan den ene forelderen flytte til en annen by, dersom den andre ikke er enig?
16:44 19.04.2007
Nei, den som har den daglige omsorgen kan flytte innenlands hvor hun/han vil uten samtykke fra den andre. Synd, men sant.
Läkerol
Sv: Kan den ene forelderen flytte til en annen by, dersom den andre ikke er enig?
17:46 19.04.2007
når det gjelder å flytte innen norge så kan man flytte hvor man vil uten at den andre partne kan si noe.

det som har noe å si er hvis man har delt foreldre ansvar, da kan den som har daglige omsorgen flytte innen norge, men ikke opp til til finnmark. og heller ikke til utlande uten at den andre sier det er greit.
har man foreldre ansvaret alene så kan man flytte hvor man vil innen hele verden.
m_amma_til_Kristoffer_4 år
18:33 17.04.2008
Mener du det er særskilte regler for å flytte til Finnmark. Artig :-D Men så sant man bor i Troms, er det ikke problemfylt å flytte til Oslo? Dette må du utdype.
Lillejonas Mekkemikkel
13:29 30.04.2007
har du delt foreldrerett må faren undertegne på at du flytter ut.og hvis han nekter kan du ikke flytte.jeg flyttet fra barnefar til ett annet fylke og fikk høre at han måtte det.kjempemoro.... håper du har et godt forhold med barnefar
Anonym
00:45 12.06.2007
Mener du at far må gi samtykke om man flytter fra det stedet man først bor til en annen kommune eller gjelder det fylke? Har aldri hørt om det...
Faren til datteren min ble kjempesint da jeg flyttet lengre unna til en annen kommune. Det skal sies at han bor en annen fylke enn meg.

Hvis det med annen fylke stemmer vil jeg nok få et kjempeproblem i fremtiden,. MORO! Håper han ikke får greie på denne reglen, for han gjør han kan for å ødelegge for meg og min nye sambo.
jnr79 fikk gutt 13.2.07
08:38 23.05.2007
Hei jeg var hos en advokat ang dette. Må si det at du kan flytte innenfor norge, det skal ekstremt mye til for å stoppe deg, men til utlandet over lengrere til går også så lenge det er innenfor rundt 3-6 mnd.
Altså vil du flytte og han nekter kan du bare ta det til en advokat.Er det grei grunn skal det mye til for han å stoppe deg.
**Angelica**
11:24 18.07.2007
Loven sier at den av foreldrene med den daglige omsorgen kan flytte med barnet hvor som helst innenfor Norges grenser. (også Finnmark)
Den andre forelderen skal ha rett til å uttale seg om saken, men det trenger ikke tas nevneverdig hensyn til.
Dvs at du som har daglig omsorg kan flytte hvor som helst i norge, men må opplyse den andre forelderen om dette i forkant.
Det er også viktig å huske at loven sier noe om at alle barn har rett til samvær med begge sine foreldre. Dette skal også opprettholdes i en eller annen form ved langdistanseflytting.

Håper dette hjalp litt :)
stavangermamma3
10:09 8.08.2007
Det er riktig som nevt over at ifølge loven kan man flytte, men for en egoistisk ting å gjøre!
Barn trenger begge foreldrene sine så mye som mulig og det beste for dem er at foreldrene bor så nærme hverandre som mulig.
Tenk når barna blir voksne og forstår at egentlig var det ikke pappa sin feil at jeg så ham mindre enn jeg ønsket meg, det var mammas fordi hun tenkte mest på seg selv...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------