Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Hva synes dere?
22:31 24.04.2007
Mitt barn på åtte år, bor hos meg og faren annenhver uke. Far jobber stort sett til åtte halv ni på kvelden. Da skal jo mitt barn legge seg. De har to andre barn og stemor er jo i full jobb, så det blir ikke så nøye fulgt opp med lekser heller.Jeg vet at han ikke lider noen nød hos far.Men jeg syns egentlig det er liten vits å ha denne ordningen når de ikke får tid sammen.I helgene han er hos far, overnatter han ofte en natt hos farmor.Jeg har ymtet frempå til far, at han kan være hos meg noen av ukedagene i hans uke, men da fikk jeg til svar at han vil ha han mere! Det er vel ikke noe jeg får gjort med dette.
Men jeg syns far er egoistisk, syns ikke dere?
Anonym
Sv: Hva synes dere?
21:19 26.04.2007
Det blir jo veldig dumt da når faren ser barnet så lite. Men hva synes barnet da? Kan sikkert være fint å få være sammen med sine søsken også i ukene, men jeg synes ikke faren skal si at han vil ha barnet mer når han ikke ser barnet når han har det.
Ja jeg er enig i at dette er egoistisk av faren, dersom han ikke vil følge opp barnet selv og du kan og vil.
barnet er jo veldig glad i sin far og tenker ikke over det på den måten.Det er jo bra for han å se sine ste og halvsøsken hos far. Men de bor jo ikke lengre unna enn at han kunne stukket innom når han ville.
Det verste er det med leksene, jeg vet at han trenger mer oppfølging enn det han får der.
Anonym
Sv: Hva synes dere?
11:23 27.04.2007
Hei, jeg har en lignende situasjon bare det at faren her har barnet 2 hver helg og ennå jobber til sent på kveld. Jeg tok han inn for mekling å sa at det er fullstendig unødvendig å ha et barn 2 hver helg å velge å dra på jobb til sent på kveld. I tillegg takke ja til evt fester med gutta, så vi kom fram til at de dagene han jobber sent er barnet her. Også trenger et barn faste rutiner i hverdagen som med lekser. Hvorfor skal han ha barnet 2hver uke når han ikke er hjemme? Nei jeg satte ned foten her å tok opp dette i mekling.