Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Gratulasjoner til brudeparet

Send inn dine gratulasjoner og lykkeønskninger til Elisabeth og Frode!
Tips for mageleie?
10:16 26.04.2007
Har dere noen gode tips til å "trene" babyen i mageleie? Jeg legger vesla på en matte på gulvet med speil og leker foran seg. Men hun HATER å ligge på magen og det blir hyl med en gang. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få til mageleie trening på henne? Hun må jo bare ligge der, men jeg får skikkelig vondt av henne der hun ligger med kjempehodet sitt ned i matten...ikke bra. Det ser skikkelig komisk ut også.
Millapril og Erica
Sv: Tips for mageleie?
10:37 26.04.2007
Hei:)

Sebastian liker godt å få ligge på magen på stellebordet så han kommer litt opp i rommet. Han liker også å få ligge på magen på sofaen med hodet ut mot kanten så han kan kikke seg rundt. Bare pass på at du legger en gulpeklut under, her blir det i hvert fall litt gulp og litt sikling. Sebastian har begynt å løfte hodet høyere nå og strekker ut armene så vi må ha en hånd på han hele tiden så han ikke tipper rundt.

Bellen&Sebastian
10:41 26.04.2007
Vi fikk noen tips av fysioterapeuten i bydelen. Vi legger Maja på med hodet helt på kanten av stellebordet, så setter vi oss på huk foran. Da ser hun oss og resten av rommet godt. Dessuten legger jeg henne på albuene, slik at hun selv hever seg litt opp. (De første ukene måtte vi støtte på fremsiden av skuldrene og bak albuen, men nå klarer hun det en stund selv også.) Tror det er lurt å prøve å høre etter om det kun er klaging, eller om de skriker fordi de er slitne. Litt klaging kan vi jo tåle, men er de slitne, bør de få en pause.
Tussi og Maja
17:01 26.04.2007
Vilborg liker heller ikke å ligge på magen.

Helsesøster mente at hun kunne ligge litt på brystet til oss voksne (mens vi lå) og at vi kunne holde henne i mageleie, over armen, nå til å begynne med (hun er jo fortsatt veldig liten, men trener nakken selv når vi holder henne opp mot skulderen). Håper hun liker det bedre etterhvert...
måken og vesla
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------