Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn med tale, skrive og lesevansker

Her kan du utveksle erfaringer og gode råd og spørre om hjelp rundt barns problemer når det gjelder å lese, snakke eller å skrive.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Er jeg altfor bekymret?
10:27 20.05.2007
Min lille engel på 2 år har ennå ikke sagt et eneste ord. Og det som bekymrer meg mest er at andre foreldre får et sånt merkelig uttrykk i ansiktet når de får høre det. "jaså, det var jo seint. Vår snakker som bare det og er bare 18 mnd. Jaja, det kommer nok snart" stakkars lille gutten er jo så frustrert.. Det er jo ikke alle som skjønner hva han mener. Virker ikke som helsestasjonen er så bekymret ennå... Men de burde det!! :( er ikke noe galt med hørselen, eller forståelsen av ord. Han skjønner det som blir sagt... :(
Toyajenta
Sv: Er jeg altfor bekymret?
22:29 20.05.2007
Sier han ikke ma, pa, mamma eller pappa heller? Da hadde eg vell sikkert bedd om en skikkelig hørseltest, bare for å fått roen.

Barn begynner jo tidlig med enkelte lyder. Men bevares her er det stor forskjell på barn som og har søsken og går i barnehage også.

Anonym
20:18 21.05.2007
Har tatt det.......har superhørsel..... og han sier absolutt ingenting...... bare noen få lyder.
Toyajenta
22:21 9.08.2007
hei hei, jeg jobber på småbarns avdeling, å i ny og ned er det et barn som er seint ute med å begynne å snakke, men så pluttselig så kommer det.
Ikke så lenge siden jeg hadde en gutt på avdelingen som var 2 år og 2-3 mnd før han begynnte å snakke.

Det er nok derfor de ikke er så beskymret på helsestasjonen, jeg er sikker på at de tar tak i det hvis tiden bare går og går å han ikke begynner å snakke,

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------