er det kommet mange ord ? Her kom dt plutslig mange..babler fremdeles masse da men ;)
09:31 23.05.2007
hei '
hadet
mamma
pappa
nese
ko=sko
lys
der
ut
få
nam nam
mata = mat
Gaa = Flagg
bade
klappe
base=bamse
beie= bleie
mmm ,mmm...= pupp ;0)
dikke= drikke
vovva
ps=pus
hst=hest
bæ = sau ;)
me = mer
meekkk = melk
Nei nei
ja
ikkje = HEHE
lo godt da når hun sa det.. skulle ta henne ned fra stolen..ikkje! sa hun og sier hun ; 0 )
deilig
suss
pata=patrick
aasååågood = k ose
komma = kom
dææ...=der
Bei = baby
biii = bil
Dukke
Ordene er nokså rene...hadde trodd hun kom til å bable mye lengre jg..hehe
husker ikke noe mer i farten men kommet mange ord synest jeg
har begynnt å sette sammen så der kommer setninger på to ord :)
mesteparten begynnte for 14 dager siden..
Hvordan er det hos dere ?
Lite aktivitet her inne,men jg håper noen er innom å leser hadde vært kjekt å høre hvordan dere har det ;)
Sv: er det kommet mange ord ? Her kom dt plutslig mange..babler fremdeles masse da men ;)
21:34 23.05.2007
Her bables det en masse.
Sa mamma, pappa, hei og hade når hun var 9 mnd. 10 mnd. var det bare mamma igjen.
Nå sier hun masse mamma, nei og hei. Sier sjelden pappa og ja.
Hadde noen dager i forrige uke det gikk i hade.
Men jeg har skjønt at bi betur bil.
Sier jeg også forresten (høres slik ut i hvertfall) når det er noe hun vil ha. Sier det gjerne når vi spiser og hun vil ha mer av en type mat på bordet.
Venter på at hun skal begynne å si mer men har jo skjønt at det er mange helt opp i 2 års alderen som ikke sier noe særlig. OG at det er helt vanlig.
Veldig vanlig at de som ikke prater noe særlig før de er 2,5 og nærmer seg 3 plutselig begynner og da kommer det setninger!
Sv: er det kommet mange ord ? Her kom dt plutslig mange..babler fremdeles masse da men ;)
11:21 28.05.2007
Oj - dette var mye... hehe!! Jenta mi sier ikke så mye ennå, men er jo selvsagt fryktelig stolt av det hun kan si da, hehe...
Mamma
Pappa
Æsj
Nei
Dææ=der
Ei=Hei
Ade=Hade
Bæ=Sau
Mø=Ku
Bakka=Boka
Til gjengjeld skjønner hun jo nesten alt man sier til henne. Hvis jeg ber henne om å hente en ting, det kan være kjøkkenting, klær, sko eller div leker - så henter hun disse. Hun kan også legge ting på plass! Ellers skjønner jeg ikke mye av denne bablingen hennes - men hun skravler noe aldeles myyyye, og det går i ett hele dagen!! Gleder meg over hver dag med min lille snuppis =)
10:49 29.05.2007
Ja, de skjønner mesteparten av det som blir sagt. Er immponert jeg hvor mye snuppa skjønner.
Det er spennende tider språktester vi har foran oss jenter. Eline har gått i barnehagen nå siden 17. april og vi hører at språket utvikler seg fra uke til uke. Plukker nok opp en del ord der tror jeg.
15:19 30.05.2007
hehe..de e artige... hun forstår alt vi sier til henne ...merker det er plutslig rask utvikling av ord...
Begynner i bhg i aug..så da tar hun vel å plukker opp litt mer der ja..
Hun lærer av storebror...det e helt sikkert..
Ikkje..IKKJE.. sier hun..hehe når vi tar henne vekk eller tar bort noe hun ikke får lov å leke med..hehe
Det er jo sååå mye kjekt som skjer om dagene...:))
Det er lett å bli imponert over dem..de e jo sååååå flinke ;))
14:05 11.06.2007
Her kommer det masse nye ord hele tiden... er kjempemorsomt!
Utrolig hvor fort hun lærer ord nå.. er så søt atte=)
Også er hun blitt enda mer høyrøstet=0 Roper høyt til alle rundt seg:/
12:45 27.08.2007
her er det og mange ord,hun hermer så godt hun kan hver gang vi forklarer noe:) er så stolt av tulla vår:)
mamma
pappa
mimmi:mormor
okle:onkel
tate:tante
ko:sko
gikka:jakke
baie:ble ie
dokka
nan:banan
pæje:pære
takk