Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
gutt på 1 år..:-)
19:06 31.05.2007
hei.. er en pappa med en gutt på 1 år i August..
mor vil flytte ut å bor nå hos sin mor, min svigermor:-(
noen som har erfaring med hvordan samvær kan være fra fylte 1 år??
Gutten har rett til å treffe begge sine foreldre. Dere må jo til mekling, så få bestilt time fortest mulig :)
Siden du har bodd sammen med barnet hele livet (slik jeg tolker deg) så er jo ikke samvær noe problem. Og et barn som er såpass stort har ikke noe problem med overnatting :)
Lykke til. Selv om et forhold går over, så er ikke ditt forhold til sønnen din over.
Skulle bare mangle, blir glad hver gang jeg leser om fedre som vil stille opp jeg :)
Men kom også på litt annet. Mine barn har sovet borte fra meg (mor) siden de var 6 måneder gamle (ammet ikke). Og det har aldri vært noen problemer. Dette var ikke hos far, men hos min mor som de også var veldig trygge på.
Så lenge barnet er trygt er det ikke noe problem med overnatting uansett alder etter min erfaring.
Anonym
Sv: gutt på 1 år..:-)
21:04 2.06.2007
Jeg har en gutt på 14 mnd og han overnatter hos faren annenhver helg, og det går veldig fint :-) Jeg og barnefaren har aldri bodd sammen, så tror ikke det skal bli noe problem for deg dette.
Min samboer og hans xkone gikk i fra hverandre når gutten var 1,5 år. De bodde så nære hverandre i begynnelsen at gutten sov nesten annen hver natt hos mamma og pappa. Dette også pga kveldsarbeid osv. Mener å ha lest en plass at så små barn nesten får det bedre med hyppige skifter av samvær. Dette fordi at de er så små at annen hver helg rett og slett er kjeeempe laaang tid for de. Er en forening som heter 2 foreldre eller noe sånt. Søk det opp, der står det masse om dine rettigheter osv. Startet av fedre for fedre.
Forøvrig vil jeg bare si at jeg ikke nødvendigvis synes at du skal nøye deg med annenhver helg samvær. Det er bare så mange måter å løse dette med samvær på dersom foreldrene klarer å samarbeide. Kanskje du kan komme og legge ham ett par kvelder i uka hjemme hos henne, eller omvendt???? At dere kan klare å spise middag sammen en gang i uka???? Synes det er for dumt at mor automatisk skal få hovedansvar og at far skal nøye seg med annenhver helg.
Her har vi gutten tre helger i mnd. fra torsdag til søndag.
hei,her er barna 3 og 1 år. de er hos far annenhver fred-mand + tirsd-torsd ettermiddag. å ellers vist far ønsker det:)
vi har også en 3 mnd gammel baby, derfor ikke større samvær enda, venter til hun blir større:)
Anonym
Sv: gutt på 1 år..:-)
21:01 5.01.2008
Jeg har en datter på 16mnd. Hun er hos pappaen sin annenhver helg. En dag i uka er vanskelig pga avstanden. Viktigste er at du får tilbringet tid med sønnen din du også