Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

tøybleier og skikkelig sår stump.
21:43 4.06.2007
Gutten vår på to uker bruker tøybleier (cotton child, tendy). trodde det var bra for huden jeg. Han er skikkelig sår og rød. Er usikker på om det er utslett, slags prikker som sprekker... Er det vanlig at de blir så sår til og begynne med?? Noe tips hva vi kan stelle han med så ikke blir så sår?
Bør jeg gå til jordmor og spørre?? Synes det ser værre ut enn bare sår stump..

Fomle med nurk!
Sv: tøybleier og skikkelig sår stump.
01:20 5.06.2007
Er det bæsj eller urin som har tæret på huden?
Hvis huden har kommet i kontakt med fuktighet - altså urin- lenge, kan det ha dannet seg sopp-utslett. Da fungerer det ikke med zinksalve, du må bruke Canesten eller Dactacort (sistnevnte har jeg best erfaring med). Tøybleier er bra for huden, bortsett fra at det kan danne seg sopp lettere. De er jo ikke så tørre på huden som papirbleier.
Pocoyo
14:44 3.07.2007
Jeg har hørt at potetmel skal være bra for såre rumper, er hvrtfall et rent produkt.
Anonym
20:13 7.07.2007
Hei du. Jeg har brukt tøybleier på første og andre (har 4 barn) Det gikk kjempegreit. Tror ikke det er pga tøybleiene. Men uansett er problemet først og fremst sår hud, og det er det du må få vekk. Jeg har veldig god erfaring med Inotyol, en salve du får kjøpt på apoteket uten resept. Den er virkelig god.Smør på i tykke lag og pass på at babyen ikke går lenge med bæsjebleier. Mine to minste har av en eller annen grunn svært lett for å få sår hud. Jeg må alltid skifte veldig fort, eller så er sår stump en realitet.

Lykke til. Ps, potetmel er også et supert tips, men syns når det er ille, er det best først med salve. Kanskje potetmel når det bare er litt rødt :-)
Luka har 4barn♡
00:19 15.07.2007
Har ikke sett denne før nå. Hvordan går det? Har du sjekket at bleiene blir vasket skikkelig? Produktrester etter vaskepulver kan irritere skikkelig.
Anonym
19:25 26.10.2007
herregud kan du ikke bare bruke vanlige bleier?????!
Anonym
23:16 1.11.2007
Er enig med denne. Mi fikk også litt rød og sår stump, så da halverte jeg vaskepulvermengden og så ble det bra. Det kan også hjelpe å gå over til flytende vaskemiddel pga et stoff i pulveret som kan irritere (har glemt hva det heter i farta)

Og anonym som sier at hun heller kan bruke "vanlige" bleier, så vil jeg si at tøybleier er MYE bedre enn tøybleier og at tøybleier er "vanlige" bleier siden at de har blitt brukt veldig mye lengre enn engangs.
NupiSnowJog
12:58 3.11.2007
www.tettinntil.no/forum

her har de tøybleie forum;)
Anonym
20:04 20.11.2007
Sår stump er ferdig her i gården!!!!!! Det var sopputslett viste det seg, når det gikk over etter en liten uke har vi ikke hatt noe problemer i ettertid! nå er han seks mnd

Og du anonym som lurer på hvrofor vi ikke kan bruke "vanlige" bleier....
hmmmm hvor skal jeg begynne??

1. slippe alle kjemikaliene som er i såkalte vanlige bleier!!!! Barnehud tar opp 60% av stoffer som påføres huden...
2. la huden ha tilgang til luft!
3. La gutten min ha mulighet til å få egne barn selv engang, ikke nedsette sædkvaliteten pga varme
4. Miljøet spares for ett tonn avfall pr barn!!!!!!!!!!!!!!!
5. det er jo utrolig søtt m en stor god bleiebak.
6. Vi trenger ikke å bruke hverken salve eller pudder for å hindre sår hud.

så her har du noen grunner. Ja jeg høres litt fanatisk ut, må være lov det av og til:)
Fomle med nurk!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------