Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

til dere som ønsker nr 3/har 3...?med 2 år mellom 1og 2
09:31 5.06.2007
når skal dere få nr. 3?

klarer ikke å bestemme oss for 3 el 4 år mellom, tenker at tre år mellom er nok det beste for barna? mens venter vi fire år før nr tre kommer får vi liksom litt tia for oss selv først.

ønsker da et sommerbarn, så enten blir det 3 år og fire mnd mellom 2 og tre, eller 4 år og fire mnd...

trenger synspunkter!!!!!!!!!!!! gjerne fra andre som har tre barn.
mamsn t snuska
Sv: til dere som ønsker nr 3/har 3...?med 2 år mellom 1og 2
10:17 26.09.2007
Eg har 2 år og 2 mnd mellom nr 1 og 2...Nr 2 er 5.5 mnd no..Og eg ønsker nr 3 no eg:) men eg ville ha tatt 3 år mellom om eg var dekan.
turidchr
22:24 26.09.2007
:) endeli noen som svarer på innlegget mitt. arti å høre hvordan andre planlegger ting.
pju, du er tøff du:) blir det nr. 3 nå på dere el?

mange hensyn å tenke på med tre barn...men gur det er jo så kjekt med unger!!! selv om jeg er konstant trøtt hele tiden..

flere synspunkter da jenter!!!!
mamsn t snuska
09:16 27.09.2007
Jeg fikk tredje mann i mars dette året. Da fylte de to andre 4 og 5 år i mai og juni. Det har gått kjempefint, men når jeg ble gravid ble jeg lit tbetenkt, for endelig var vi friere, men så begynner vi på nytt? Men det er bare kos og stas for alle.
Men neste gang skal jeg ikke ha sommerbarn. Pga att en baby ikke skal ha sol på seg, ikke ha vind på seg og ikke bli overopphetet, så synes jeg det var vanskelig denne sommeren med att vi nesten ikke fikk være ute med de to andre barna. Lite på stranden osv. Mange ting man kan dra med seg for att alt skal bli bekvemt for alle, men det begrenser seg for hvor mye man klarer å få med seg. Så jeg ville ha satset på evt august barn om jeg var deg, eller senere. Da får du hele sommeren med de to andre barna, samt att neste sommer blir bra for alle også, da er babyen så stor den kan i alle fall sitte og kose seg med sand eller vann:)

Learning to fly
09:20 28.09.2007
Venter nr3 når nr 1 er 4 år og 4 mnd og nr2 er 2 år og 3 mnd. Tror dette er en grei aldersforskjell siden det ikke blir så veldig stor forskjell på nr1 og nr3. Hadde vel strengt tatt planlagt å vente et år til med nr3 slik at vi kom oss mer "ovenpå". Men egentlig er det greit å ha bleieperioden sammenhengende... Ser også på de to vi har at en aldersforskjell på rundt 2 år er fin i forhold til at de nå leker fint sammen og har stor glede av hverandre.
Og ang. sommerbarn: De to eldste er født i juni og juli. Ikke noe godt tidspunkt. Med baby har man ikke særlig behov for å være ute og jeg er kjempeglad at nr3 ikke kommer før i oktober. Så har vi fått denne sommeren på de to eldstes premisser og ikke på babyens. Neste sommer er jo minsten så stor at det går an å være mye mer ute enn vi kunne ha vært om han ble født denne sommeren!
Lykke til med planleggingen!
rrr - med nr3 i magen
11:07 22.10.2007
hei hei!

svarer litt sent tilbake til dere, men har vært en hektisk tid her...er nesten som jeg lurer påp om ikke to er nok...hehe:)

flott med innspill på dette med sommerbarn, så om vi skal få en til tror jeg vi prøver på august/sept/okt...en av de måndene.... :) tror ikke dere at det er lurt å få tredje mann året før den eldste begynner på skolen? så får man liksom denne første hektiske babytia uten å tenke på skolesaker itillegg....må heller ta litt utvida permisjon året etter slik at jeg kan være mere hjemme til eldste jenta kommer hjem fra skolen..
hmmm mange tanker her:) men tror det er viktig å planlegge som best man kan...

gjerne flere synspunkter på dette med aldersforskjeller!!! også kjekt å høre hvordan andre gjør det med organisering av større familier.:)
mamsn t snuska
09:51 8.11.2007
Er ganske nøyaktig 2 år mellom mine to eldste. (mangler 5 dager) Fikk nummer tre når eldste var 8,5 år. Nummer tre var ikke helt planlagt, men veldig velkommen! Veldig greit med med litt aldersforskjell, for jeg får mye god hjelp:-)
Var slitsomt i begynnelsen med tre barn, men nå går det over all forventning. Vurderer faktisk å få nummer 4 nå, så vi har ikke tatt skrekken.... Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------