Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg vil ha likestilling og gå i bar overkropp
23:02 17.06.2007
Akkurat sånn som damene mange steder i Afrika sør for ekvator har det. Hvordan kan det ha seg at vi maser på de stakkars damene som ønsker å ha på seg burka om å kaste den av?

I Norge er det lov for menn og gå i bar overkropp, mens det for kvinner er straffbart ved lov og gå i bar overkropp offentlig. Og selv om det hadde vært lovlig i sommervarmen, tror jeg mange ville insistert på at det beste for anstendighetens skyld vil være best å dekke seg til.

Når skal vi få likestilling i Norge? Bør vi ikke begynne med oss selv før vi røyner oss på resten av verden?

Er dette noe norske menn støtter? Eller ser dere helst at partneren sparer den slags til husets fire vegger (litt sånn som normen av menn innen "burkakulturer")?
Lillejonas har satt fyr på seg
Sv: Jeg vil ha likestilling og gå i bar overkropp
18:42 12.07.2007
Tenk så mye lettere det hadde vært hvis vi kunne sluppet å vase med de klærne hver gang vi skal amme.
Amme må vi, og vi slenger ut en pupp her og en pupp der ute i offentlighet, så hva er egentlig forskjellen på å ha klærne på og det å ha bar overkropp...? ;D
Anonym
20:39 25.08.2007
Bra tiltak! Det burde absolutt være lov for alle å gå med bar overkropp. Er du sikker på at det er forbudt på offentlig sted i Norge for enkelte mennesker (kvinnene)?

Jeg jobbet en gang på SFO hvor lederen (en kvinne) ville innføre likestilling ved å nekte oss menn å gå med bar overkropp "fordi kvinnene ikke kunne gjøre det". Like dumt som å inføre burka for alle i et land der halvparten allerede er pålagt å gå med det.

Nei, å tillate bar overkropp for alle er veien å gå!
Anonym
17:45 1.10.2007
Oi! Så bra å møte likesinnede!
Dette har jeg argumentert for i årevis nå, men alle bare ler!
Kunne ikke sagt meg mer enig! Ingen behøver å gå i bar overkropp, men vi som ønsker det, burde da få lov. Helt enig i at vi må begynne med oss selv, før vi retter på andre.
Hva er egentlig forskjellen på kvinne bryst og manne bryst? Kun 2 ting: melkekjertler og fett. That's it! Hvorfor er det uanstendig å vise kjertler og fett? Eller, hvorfor er det mer uanstendig at kvinner viser det enn at menn gjør det?
Og argumentet med at et kvinnebryst er noe seksuelt, er det jo menn som har kommet med. Kvinner har pupper for å kunne amme. Ellers hadde vi ikke hatt dem! Om menn blir opphissede av å se nakne bryst, får de ta ansvar for det selv. Hva om jeg blir dryppende kåt av å se en mann i bar overkropp? Ikke noe argument det for å innføre forbud!
Blir skikkelig provosert av og til! Vi snakker så mye om likestilling i Norge. Hvorfor kan vi ikke da begynne med de små tingene?
blueeyes83
22:58 5.01.2008
Jeg er kvinne, og jeg er IMOT dette. Årsaken er kanskje ikke kjempegod; hovedsaklig fordi jeg aldri har tenkt over saken før.
Grunnen til at kvinner ikke kan gå med naken overkropp, er at brystene symboliserer noe seksuelt i vårt samfunn. Det er synd, men det er like fullt et faktum. En kan jo evt spørre seg om å "lovliggjøre blottede kvinnebryst" kan være veien å gå for å normalisere dette. Kanskje?

Min personlige årsak til å være imot dette, er nok relativt smålig. Jeg har ikke akkurat verdens vakreste byste, og noen ganger når jeg ser vakre kvinnebryst på TV/stranda, blir jeg lei meg og selvsentrert.
Pupper er jo så viktig i samfunnet vårt! (Dessverre)
Jeg hadde følgelig følt meg veldig ille til mote om jeg hadde vært nødt til å se nakne kvinnebryst på gata. Synd, men sant.
Først må innstillinga til dette samfunnets menn og kvinner endres, sånn at hengebryst og struttebryst blir like velkomment.
Epona & julispiren
11:00 11.05.2008
Men da må det kanskje gå an å dra den parallellen til "burkakulturer"? I disse kulturene er en kvinnes ansikt og hodehår noe intimt som ikke skal vises i full offentlighet. Og det finnes helt sikkert en del av disse kvinnene, som deg, som selv mener at de ikke har det vakreste ansiktet, og som derfor føler det behagelig å kunne unngå evt stigmatisering basert på hvordan de ser ut. For det er jo et velkjent faktum at mennesker som blir oppfattet som pene blir behandlet bedre i alle samfunn.

Så hva er likestilling og hva er undertrykkelse?
Lillejonas Mekkemikkel
13:59 31.07.2008
Nå har visst også menn melkekjertler, så vidt jeg forstår. Det var noe greier på radioen i fjor der de drev og pumpet seg som gale for å se om de klarte å drive frem noen dråper.
Gorgonvaktmester
01:54 4.04.2008
I land hvor kvinner skjuler håret blir dette betraktet som en svært tiltrekkende og sensuell (sexuell til og med?) kroppsdel.

Hvis vi skulle normalisere det å gå med bar overkropp for kvinner ville noen en del ting ha skjedd.

-for det første ville pupper ikke lenger vært sexuelle, slik de er i dag. Når man hele tiden kan se dem er de ikke lenger spennende. Slik det er på steder hvor dette er vanlig.

-hengepupper. Yeah, vi har alle sett dem på tv. Bar overkropp på kvinner og pupper som likner ørene på en fuglehund.

Jeg liker egentlig at samboeren min våkner litt til når puppene mine er framme. Synes det veier opp for at man ikke kan gå med bar overkropp. Man kan jo dessuten ha bikini, hvis man da husker å smøre seg med solkrem. Når alt kommer til alt så er det jo lett å få for mye sol også.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------