Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Ungen har blitt mye roligere nå etter at han slutta å dra til faren..
22:49 18.06.2007
Han er 3 år nå og har reist mellom 2 fylker for å treffe faren sin... ca hver 3 mnd. Nå har jeg imidlertid stoppa samvær pga av endel saker jeg ikke vil gå inn på her. Han var sist hos faren i påska og etter det (og alle de andre gangene!!) har ungen vært et rent.. H....! For å si det mildt!

Nå får han ikke dra til faren sin igjen... og ungen er roligere enn noen sinne...
Anonym
Sv: Ungen har blitt mye roligere nå etter at han slutta å dra til faren..
22:45 1.07.2007
om dere har vært fra hverandre lenge, så kjenner ikke gutten papan sin.. 3mnd i mellom er for lenge for en på 3år.. trenger mer en det...
Anonym
15:13 3.07.2007
I et sånt tilfelle syns jeg faren burde pendle. hva vet du om farens oppførsel mot sønnen din?
kanskje han burde ha samvær sammen med deg noen ganger. eller tilsyn.
syns iallfall faren burde pendle.
er ikke barnas skyld at mor og far går fra hverandre men ofte får de lide lasten.

håper det vil gå med dere. tenk på sønnens beste. alltid :)
lykke til
trubadura
14:52 8.10.2007
Hei!

Jeg reagerer litt på hvordan du ordlegger deg i denne sammenhengen. "Nå får han ikke dra til faren sin igjen..og ungen er roligere enn noen sinne..".

Når man får barn må man være voksen nok til å håndtere det livet man føder barnet inn i. Hvis man får barn for at de skal være rolige og gi oss minst mulige problemer- så har man som voksen gjort noen valg som ikke har vært helt gjennomtenkte.

Ethvert barn har behov for å kjenne både sin mor og sin far, det verste de kan oppleve er konflikt mellom mor og far, bitterhet, sinne, krangler osv. Jeg forstår det slik at den løsningen dere har hatt fram til nå har vært veldig lite hensiktsmessig- for sønnen din. Det finnes alternative løsninger som ikke innebærer å skille sønnen din fra sin far- noe du ikke har rett til å gjøre heller. Det er kun gjennom rettssak eller i barnevernstilfeller at du som mor har rett til å forhindre barnets samvær med far. Det er ikke noe du kan bestemme selv- da må du kontakte instanser som svart på hvitt støtter deg på dette. Har du kontaktet barnevern, eller hatt omsorgsfordelingen oppe til rettslig behandling?

De vil også kunne informere om alternative samværsmetoder som er mye mer hensiktsmessige for din sønn. Og husk alltid at det er sønnen din alt dette handler om, ingen annen. Dette er hans rett til å få et godt liv- på tross av hva foreldrene har av uenigheter og vonde følelser. Få noen til å vurdere alternativer, og dersom du skal hindre din sønns samværsrett med sin far og ta egne valg om hva som er best for sønnen din- sørg for å få en ordentlig vurdering av saken ellers så bryter du faktisk loven. Dersom du hindrer samværsrett og far blir gjort klar over lovverket, kan han umiddelbart stevne deg til rettsak om barnefordeling.

Lykke til videre!
veldigveldigspent
13:18 19.03.2008
Hei igjen!
Jeg er hovedinnlegger og vil oppdatere litt.

Barnet, som nå er 4, har ikke vært hos sin far siden.. I don't know when! Han snakker ikke om sin pappa og vil ikke engang snakke med han i tlf.

Faren innkalte til mekling i desember 07 og vi ble enige om en avtale. Han har ikke fulgt opp et eneste punkt, og dette til tross fordi HAN innkalte til mekling. Hvis faren noensinne vil ha samvær uten tilsyn må han dra det til retten. Jeg stiller sterkt i min sak.

Jeg nekter ikke faren samvær, for det kan han få, men hos meg. Vi har en annen sønn også som han må begynne å tenke litt på. -BF får ikke barna med seg noen plass uten tilsyn. Men han må gjerne komme hit.

Ellers vil jeg si at vi har det fint nå.. vi lever livet uten bf og det går veldig bra.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------