Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Brystavvenningsdebatten

Tips til å få ungen,når den er større , til å slutte med pupp
00:51 19.06.2007
Guten min på 2 år, og 9 mnd har vært så glad i puppen.Og i den seinere tid så har han fått morgon og kveld.Så fekk eg eit effektiv råd om å ha kamferatum på brystet, ikkje at eg lot han prøve å drikke,men nok at eg tok brystet bort mot han.Og heretter så har brystet vært ekkelt.Dette var i går, og eg tok salven på før de to gangene han skulle ha drukke, og då var det like greitt å sitte i armkroken med smokken når mamma sang. Så er det berre puppene igjen då, å vente på at mjelka skal gå tilbake. Har tatt ein stoppende tbl igjen, og sportsbh, så det er litt vondt enda då,har måtta handmjelka meg idag. Gler meg til det ikkje er vondt lenger.Rart når ammetida er over,men no er det jammen godt og.
nattinatt
Sv: Tips til å få ungen,når den er større , til å slutte med pupp
11:54 19.06.2007
Hva er kamferatum og hvor får man kjøpt det? Er det farlig om han får det i munnen, evnt om han ikke bryr seg og fortsetter å drikke..
Anonym
13:43 18.01.2008
Dytt:)
2_prinser
18:42 19.01.2008
Vil sei at på små babyer så må ein ikkje bruke det, for dette er veldig sterk lukt på, og i munnen må den lille ikkje få det.Men lukta var så sterk at guten min ikkje la munnen sin bort til puppen pga det. Og du smører berre litt på,for som sagt, dette er sterk lukt av.Men guten min var nesten 3 år, så han skjønte alt som eg sa og,om at puppen til mamma ikkje var noko god lenger, og då var det kun ein gang at han lukta,og så ville han ikkje det meir.Må sei at eg vart overraska over kor fort det gjekk.Lenge etterpå sa han æsj om puppen etterpå. Så det var effektivt.De selger det på apoteket.Eg bruker det under nasa når den er tett,eller sår ved forkjølelse elles.
nattinatt
00:07 9.03.2008
Jeg har sikkelig problemer med å få min sønn uintersert i puppen...har lagt nylig inn et innlegg her ang det.
Kan du annbefale meg smøre på dette når min sønn er 15 mnd gammel.
En annen anbefalte eddik
mammalinda
21:15 9.03.2008
Ja det kan eg,men eg vil ikkje anbefale at han er bortpå puppen då. Guten min la seg ikkje bort åt brystet pga lukta er så sterk.Han skjønte jo og at når eg sa at puppen smakte ekkelt sidan han var så stor,men det kan være din og gjer det no.Prøv deg fram,men som sagt,han må ikkje bortpå,for den salven er så sterk.Men eg ville nesten tru at han vil vegre seg altså.På min gut var det utrulig fort gjort, han som hadde vært den puppeguten!!Lykke til!!
nattinatt
12:05 1.04.2008
får man tabeletter som stopper melka da??
SiljeMor88
17:24 2.04.2008
ja, det er tabletter for ammeslutt som legen skriver ut resept på.
nattinatt
14:55 3.04.2008
Hei!
Jeg gjorde følgende med mine barn da de var nesten to år: Stoppet brått etter påskeferien. Sistemann var nå i år. Da hadde nemlig jeg overskudd til å takle 'presset' og jeg var motivert. Ethvert forsøk på å få noe møtte jeg med: nei her er det ikke noe pupp å få, og en avledningsmanøver - se i vindu eller noe. Hele tida med koselig stemme og smil/latter. De syntes det ble pinlig å spørre ganske snart. Passe på at jeg har klær som gjør det vanskelig å finne frem. Samsover så jeg sov med høyhalset noen netter:-) Minstemann har vært litt lei seg nå siden påske, men samtidig har han på en måte vokst mentalt. Men verst tidlig på morran, den savner han. Vi har vært oppe noen tidlige morgener og prøvd å kose oss med banan og vann. De siste dagene har han faktisk sovet til kl 0630, så nå tror jeg 'sørgeperioden er over'. Det tok altså ca 10 dager. Mitt beste tips er altså å finne et tidspunkt da du orker å gå gjennom det feks etter en ferie:-) Lykke til.
mammarit
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------