Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Spiseforstyrrelser

Jeg må bare dele det med noem, kanskje flere er i samme situasjon..
21:28 12.07.2007
Jeg er så forvirret.....den ene uken er jeg sund og aktiv og klarer å ta av noen kg på kort tid, jeg har 7 kg igjen før jeg er det jeg var, sist uke var jeg bare 2.5 kg fra å klare å komme ned dit, men så slår det seg en knute på hjernen min og jeg driter i alt, vil bare spise spise spise, jeg har nå lagt på meg 4 kg på 10 dager!!!.....jeg har NULL kontroll.det går sånn hele tiden, OPP og NED! Jeg er så forbanna på at jeg ikke klarer å ta meg sammen hele tiden i stedet for å holde på sånn! Jeg VET jo at hvios jeg spiser mindre og sunnere er jeg også mere positivt og har mer eenergi og føler meg veldig ok!! Av og til kaster jeg opp, akkurat nå er jeg så stappe mett, jeg har lyst til å kaste opp, men orker ikke en gang å gå på badet....er så slapp.

I dag har jeg spist 7 brødskiver, en hel wienerstang, 300 g sjokolade, ca. 150 g smågodt, en halv pakke spagetti og 3 pølser. FAEN!!!!!!!!!!!!

Måtte bare få det ut!

Anonym
Sv: Jeg må bare dele det med noem, kanskje flere er i samme situasjon..
11:10 17.07.2007
Forstår hva du snakker om.
Jeg har alltid vært overvektig, men da jeg ble gravid og fikk bekkenløsning i 3.mnd la jeg på meg noe fryktelig. Var 84 kg da jeg ble gravid og 120kg da min datter var 1 år.
Tenkte konstant på hva jeg ikke burde spise , men spiste hele tiden. Konstand dårlig samvittighet og angst som kom og gikk.
Tok tilslutt et Librakurs og gikk ned fra 120 kg til 79 på 3 år.
Har gått opp 6.5 kg de siste 3 mnd så nå skal jeg på diett igjen.
Men selv om jeg gikk ned så tenker jeg konstant på mat og kalorier.
Er helt grusomt, men klarer ikke å leve på en annen måte.
stavangermamma3
14:55 21.07.2007
Så grusomt Stavangermamma3...
kjenner meg igjen, bare at jeg har bulimi.

hilsen stavanger jente med 1 jente:-)
Anonym
00:40 1.08.2007
Som hun over, også jeg kjenner meg godt igjen.. Det var sånn jeg hadde det i flere år, og så utviklet det seg videre til bulimi.. :)

Prøv å ta tak i det og skjerp deg før det kommer så langt :)

tenker på deg masse, og håper ting blir bedre , du er nære målet ditt :) Stå på!

Anonym
13:48 20.11.2007
Samme som HI her, jeg gikk ned ca 7 kilo fra påsken og til nå, trente og spiste sunt. Men så tok det helt av og jeg la på meg 3-4 kilo på få uker. Hos meg utløses spise orgiene av at jeg er fysisk veldig sliten eller psykisk sliten, det er så små ting som skal til, eks at noen sier noe eller at minsteungen nekter å sove slik at jeg må være oppe og ikke får søvnen jeg trenger, da stapper jeg innpå og greier ikke slutte, spiser gjerne en 200grams sjokolade i slengen og 4-5 ostesmørbrød osv...

Hjelp...
Anonym
18:32 20.11.2007
Kjenner meg igjen! Å få hvile og sove nok er ofte det som skal til, iallfall før spisetrangen blir for stor. Ellers er avledning og sosial kontakt en måte å dempe spisetrangen/sukkersuget på. Pluss å sørge for å være behagelig mett. Da er det viktig å spise mange mindre måltider per dag og holde seg til sunt kosthold. Ellers kan suget øke. Det er også lurt å holde seg unna kunstig søtningsstoffer.
blond
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------