Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Datasnakken

Her kan dere hjelpe hverandre med dataproblemer, diskutere hjemmesider og annet som har med data å gjøre!
Nintendo Wii
14:32 18.07.2007
Hei! Dette er vel ikke akkurat rett sted, men jeg håper at noen kan svare allikevel.
Jeg kjøpte en Nintendo Wii til gutten min til 5- årsdagen hans nettopp. Samtidig kjøpte jeg spillet "cars" og Wii play, eller noe sånt (den fulgte med ekstra- kontrollen). Nå er det jo sånn at det var veldig vanskelig å styre bilspillet med wiimoten, den var så følsom. Og lillesøster på 3 får jo nesten ikke til noe. Går det an å kjøpe en annen joystick til, for eksempel fra en annen Nintendo- konsoll??
Og nesten viktigere, kan man bruke spill fra for eksempel GameCube?? Jeg regner med at det må være flere spill som er laget til den, for det ser ut til at Wii har mest spill for eldre ungdommer.
Noen som har noen tips? Veldig takknemlig for svar!
Tredjepåvei
Re: Nintendo Wii
23:19 20.07.2007
Det er mulig å koble til Gamecube-kontrollere (under luken på toppen av Wii'en), men jeg tviler på at du kan bruke en Gamecube-kontroller i Wii-spill (har selv kun brukt kontrolleren når jeg flasher Wii utvikler-boksen). Wii skal være fullstendig bakover-kompatibel med Gamecube, men jeg har ikke testet dette. Du kan lese mere om dette på http://en.wikipedia.org/wiki/Wii#Backward_compatibility

Har liten erfaring med spilling på Wii (har stort sett brukt den til utvikling), men har spilt Gamecube sammen med nevøene mine. Mario Party har vært en sikker suksess, også når unge spiller mot voksne. Ser det også finnes Mario Party til Wii, men det blir vel dyrt, siden alle spillerene bør (må?) ha hver sin kontroller. Du kan vel ta med ungene til butikken og få prøve noen spill der, for å se om de mestrer dem? Banyards (Den ville låvefesten) får god kritikk. Koroinpa (elektronisk versjon av klinkekule på brett vi hadde da vi var små, og veldig likt spill-delen av Super Monkey Balls) har et enkelt konsept, men blir kanskje for vanskelig å kontrollere? Super Monkey Balls og Mario Party finnes til Wii. Super Monkey Balls er et av få spill jeg har prøvd på Wii selv, og jeg synes Gamecube-versjonen er bedre.. En 5-åring bør kunne klare alle disse, men en 3-åring bør nok være over gjenomsnittlig interessert for å mestre dem. Som sagt, ta dem med i butikken, og be om å få prøve spillene der.

Mannen til
Ut på tur
Sv: Re: Nintendo Wii
23:31 9.11.2007
Du får kjøpt en vanlig kontroll til wii også :)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72977
wollywella
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------