Spiseforstyrrelser
det er så mye bedre å ikke " ha kontroll"..dere kan bli friske |
00:56 4.08.2007 |
|---|---|
jeg var syk fra jeg var 13-20++.i dag er jeg 25 år og jeg tenker ikk en eneste tanke på hva jeg putter i meg. jeg hadde så alvorlig bulimi at hjertet stoppet...håret datt av, tenner etc.... gikk i behandling i mange år, men først etter at jeg turde legge meg inn på ps.post ble jeg bedre.var der i et år.. det som fikk øynene opp på meg var tanken om at det er så jævlig å være fanget i dette helvete..at jeg kan like godt prøve å spise vanlig...det kan jo ikke bli verre nå. å klare unngå å overspise er en vanesak..man må rett og slett nesten binde seg fast i solen og ikke gå til kjøleskapet.etter en lang stund trenger du ikke lenger stoppe deg selv..da kjeenner du bare at du er mett...og du overveier ikk en gang å overspise.for meg var det slik at jeg overspiste og kastet opp omtrent alle måltider.hodet var helt svulmet opp og jeg klarte kun karre meg fra butikken og hjem.slik var det i maaaange år.det var rett og slett blitt som å puste for meg...visste ikke lenger hva det ville si å ikke kaste opp...ikke spise enorme mengder-det gjelder å prøve ut hvordan det er å være frisk...du har ingenting å tape på det!!!!! etter å være dager fra å dø...har jeg nå karret meg opp..tatt gen.st.komp og fått ei lita jente.hun minner meg hver dag på at jeg ikke trenger ødelegge meg selv.. nå er alt så bra..men det triste er å se her at det er så mange som fremdeles har det så vondt.det er en ensom sykdom...skulle bare ønske dere kunne tro meg når jeg sier at det er mulig å få det HELT fint igjen!!!!!!!!!!!!! om noen vil ha kontakt så svar her så kan vi evt ordne e-mail bytte.om noen trenger høre mer... |
|
| Anonym | |
Sv: det er så mye bedre å ikke |
14:37 8.04.2008 |
|---|---|
Det er flott at du prøver å spre ordet!! Og jeg må nesten si gratulerer med å ha blitt frisk... høres det rart ut eller? hehe. Men det er virkelig en prestasjon og du fortjener honnør for det! Jeg slet selv i mange år men ble frisk. Nå som jeg nettopp har født har jeg derimot begynt å styre litt igjen desverre.. Men denne gangenvet jeg så mye at jeg TROR.. jeg ikke vil falle så dypt som sist. Fra min friske periode kan jeg stille meg helt bak det du sier om at det er så mye bedre å ikke ha kontroll. Dvs om man klarer å slippe helt, ikke overføre sf til noe annet (et annet type kontrollbehov) og se at det går alltid bra. Livet går bra til slutt uansett hva. Vi har ikke så mye å frykte, og det som er å frykte vil vi takle det også. Så lykke til alle dere (inkludert meg selv.. ) på veien tilbake til et godt og friskt liv. Klem til alle som trenger en:) |
|
| Anonym | |